شعار برنامه جهانی ساعت زمین؛ تغییر شیوه زندگی با کاهش مصرف و استفاده مجدد

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار از نامگذاری برنامه جهانی ساعت زمین سال 2019 با عنوان تغییر شیوه زندگی با کاهش مصرف و استفاده مجدد، خبر داد.

شعار برنامه جهانی ساعت زمین؛ تغییر شیوه زندگی با کاهش مصرف و استفاده مجدد
کد خبر: 271491
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۱۳:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، صدرالدین علی پور مدیرکل محیط زیست با بیان اینکه برای نهمین سال متوالی شهرداری تهران برنامه بین المللی ساعت زمین را در تاریخ 30 مارس 2019 مصادف با 10 فروردین ماه سال 1398 به وقت محلی 20:30 الی 21:30 برگزار می کند، گفت: شعار برنامه امسال "تغییر شیوه زندگی با کاهش مصرف و استفاده مجدد" است.


وی در ادامه اظهار داشت: بدون تردید خاموشی نمادین المانهای مهم شهری همزمان در سراسر جهان به مدت یک ساعت نشانه اهمیت موضوع جهت کاهش مصرف انرژی در جهان است.


مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار افزود: در طی 8 سال برگزاری برنامه ساعت زمین در ایران مشارکت مردم و مسئولین رو به گسترش بوده و در سال 2018 بیش از 60 المان مهم شهری از تهران خاموش شده و بیش از 30 شهر و کلانشهر از سراسر ایران به این طرح پیوستند.


وی در ادامه گفت: تغییر شیوه زندگی با کاهش مصرف و استفاده مجدد شعار برنامه امسال است. در واقع بهترین راهکار مدیریت کاهش مصرف، استفاده مجدد آن است و با توجه به محدود بودن منابع زمین، خلق ایده برای استفاده دوباره از وسایل قدیمی یکی از روشهای کارآمد در کاهش تولید انرژی و استفاده مجدد است.


علی پور اظهار امیدواری کرد: برنامه ساعت زمین سال 2019 که مصادف با 10 فروردین ماه 1398 است با مشارکت گسترده خانواده شهرداری جهت کاهش مصرف انرژی، پررنگ تر از سالهای گذشته برگزار شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها