کد خبر: 271524
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۱۴:۳۴:۰۰
| |

اتحادیه جهانی علمای مسلمان درباره پیامدهای ائتلاف کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی هشدار داد

اتحادیه جهانی علمای مسلمان نسبت به پیامدهای ائتلاف برخی کشورهای عربی با دشمن اشغالگر (اسرائیل) به بهانه مقابله با ایران هشدار داده و تاکید کرد: هدف واقعی (اسرائیل) مساله فلسطین است.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان درباره پیامدهای ائتلاف کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی هشدار داد
کد خبر: 271524
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۱۴:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| این اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسلمانان جهان با حسرت آنچه چهارشنبه گذشته در کنفرانس ورشو رخ داد و قرار گرفتن تعداد زیادی از مقامات کشورهای عربی کنار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیمی که قدس و سرزمین فلسطین را اشغال کرده، فلسطینی‌ها را به قتل رسانده، شهرهای آنها را به محاصره درآورده و سعی در یهودی سازی قدس و فلسطین دارد، دنبال کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکبر از این کنفرانس خارج شد و پس از آن گفت: این کنفرانس حرکتی تاریخی بود. او از وزیر خارجه آمریکا خواست در راستای تحقق منافع مشترک اعراب و اسرائیل همکاری‌های خود را افزایش دهد. در واقع اعراب حاضر در کنفرانس ورشو تمامی اقدامات اسرائیل در قدس، کرانه باختری و غزه را فراموش کردند.

همچنین در این بیانیه آمده است: این رهبران کشورهای عربی با رفتارهای خود در این نشست اقدامات رژیم اشغالگر در فلسطین و سوریه را تایید کرده و در واقع اقدامات نیروهای مقاومت را محکوم کردند و تمامی اینها برای جلب رضایت آمریکا و اسرائیل جهت هدف قرار دادن ایران انجام شدند.

این اتحادیه در ادامه تاکید کرد: تمامی نشانه‌ها حاکی از آن است که هدف واقعی مساله‌ فلسطین و اجرای طرح معامله قرن است.

این اتحادیه در ادامه هشدار داد: در صورتی که فرض کنیم حمله به ایران انجام شود، منطقه خلیج (فارس) و شبه جزیره‌ عرب به آشوبی ویرانگر تبدیل خواهند شد که هیچ‌کس جز دشمنان از آن استفاده نخواهند کرد. امنیت جهان اسلام از جمله امنیت منطقه هرگز از طریق همکاری و هم‌پیمانی با دشمن اشغالگر اسرائیلی که شعارش «از نیل تا فرات است» محقق نخواهد شد. بر کسی پوشیده نیست که طرح اسرائیل برای منطقه تفکیک کشورهای اسلامی و ایجاد آشوبی است که کشورها درگیر مشکلات و جنگ‌های خود شده و اسرائیل بتواند با آزادی امنیت و ثبات خود را محقق کند.

همچنین اتحادیه علمای مسلمان هشدار داد: مشارکت و هم‌پیمانی با دشمن اشغالگر خطری بزرگ بوده و علمای اسلام از دهه 50 در مصر، عربستان، عراق و سوریه مراکش و دیگر کشورها آن را خیانت بزرگی دانستند. جهان عرب این روزها چه در یمن، سوریه، لیبی و دیگر نقاط با جنگ‌های ویران‌گری مواجه است و این جنگ‌ها هیچ نفعی برای مردم آنها نداشته‌اند.

همچنین این اتحادیه نسبت به همکاری در این جنگ‌ها و یا تلاش برای ایجاد جنگی تقابلی در منطقه خلیج فارس میان کشورها منطقه و ایران هشدار داده و اعلام کرد: اسرائیل و آمریکا هرگز به نیابت از هیچ کشوری جنگ نخواهند کرد و این مساله تنها زیان بزرگی برای کل منطقه خواهد بود. مردم عراق و ایران از جنگ هشت ساله‌ای که با یکدیگر داشتند، جز ویرانی چه به دست آوردند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در پایان نیز تاکید کرد: تاریخ گواه آن است که عقب‌نشینی از مسایل مهم موجب افزایش اختلافات میان کشورهای اسلامی و از بین رفتن اعتماد میان ملت‌ها و رهبران آنها خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها