کد خبر: 271528
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۱۴:۴۱:۲۵
| |

احضار دوباره سفیر اسرائیل به وزارت امور خارجه لهستان

لهستان در کمتر از یک هفته، برای دومین بار سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد تا این امر، نشانه‌ای از تنش روزافزون میان تل‌آویو و ورشو باشد.

احضار دوباره سفیر اسرائیل به وزارت امور خارجه لهستان
کد خبر: 271528
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۱۴:۴۱:۲۵

اعتمادآنلاین| رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند در پی اظهارات وزیر خارجه این رژیم در مورد نقش ادعایی لهستانی‌ها در هلوکاست، دولت لهستان امروز (دوشنبه) بار دیگر «آنا آزاری» سفیر رژیم صهیونیستی در ورشو را احضار کرده است.

«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی امروز در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفته است: «بسیاری از لهستانی‌ها با نازی‌ها همکاری کردند و در نابودی یهودیان نقش داشتند.»

وی افزود: «می‌توان رفتاری دیپلماتیک داشت و باید هم دیپلماتیک رفتار کرد، اما واقعیات تاریخی قابل تغییر نیستند: پیش از هلوکاست، هنگام وقوع آن و پس از آن، یهودستیزی در ذات لهستانی‌ها بوده است.»

این در حالی است که سفیر رژیم صهیونیستی در ورشو همین 4 روز پیش هم به دلیل صحبت‌های مشابه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به وزارت خارجه لهستان احضار شده بود.

دولت لهستان می‌گوید همکاری چند لهستانی با نازی‌های آلمان به معنی همراهی کل مردم لهستان با هلوکاست نیست و کسی حق ندارد چنین ادعایی مطرح کند. دیروز نخست‌وزیر لهستان سفرش به قدس اشغالی را که قرار بود با هدف شرکت در نشست چهارجانبه کشورهای اروپای مرکزی انجام شود، لغو کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها