کد خبر: 271572
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۱۶:۱۲:۰۰
| |

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر:

2500 پزشک در مناطق محروم خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: با اعزام 2 هزار و 584 پزشک به مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 108هزار و 372 نفر از بیماران و نیازمندان این مناطق از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان هلال احمر بهره‌مند شدند.

2500 پزشک در مناطق محروم خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهند
کد خبر: 271572
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۱۶:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: با تلاش پزشکان داوطلب اعزامی به مناطق محروم و کمتر برخوردار کشورهمزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 108هزار و 372 نفر از بیماران و نیازمندان این مناطق از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان هلال احمر بهره مند شدند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تشریح گزارش اولیه خدمات رسانی کاروان های سلامت، افزود: این تعداد خدمات رسانی رایگان از ابتدای بهمن تا ظهر روز 29 بهمن امسال و از سوی 2 هزار و 584 پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، پیراپزشک و جراح داوطلب هلال احمر انجام شده است.


وی ادامه داد: 428 نفر پزشک متخصص با 21 هزار و 65 بهره ور، 596 نفر پزشک عمومی با 44 هزار و 947 بهره ور، 149 نفر دندانپزشک با چهار هزار و 867 بهره ور (شامل خدمات معاینه، پرکردن، کشیدن و ترمیم دندان)، هزار و 411 نفر پیراپزشک با 37 هزار و 546 بهره ور و 10 مورد انجام جراحی از سوی پزشکان متخصص، به صورت رایگان خروجی اولیه کارکرد پزشکان داوطلب در این کاروان های سلامت بوده است.


رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر توضیح داد: کاروان های سلامت متشکل از پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر به منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی و توزیع رایگان دارو بین بیماران و افراد محروم و نیازمند به دریافت خدمات درمانی به 471 روستای محروم و کمتر برخوردار31 استان کشور اعزام شده بودند.


نصیری اضافه کرد: همچنین به منظور خدمات رسانی مطلوب تر به بیماران مناطق محروم و کم تر برخوردار کشور از ابتدای اعزام کاروان های سلامت به مناطق یادشده تا کنون تعداد 38 میلیون و 38 هزار و 533تجهیزات مصرفی به ارزش هشت میلیارد و 442 میلیون و 388 هزار ریال شامل (دستکش، دارو، لاتکس، مواد ترمیمی دندانپزشکی، لوازم یکبار مصرف پزشکی، لوازم تزریقات و پانسمان) و تعداد 10 هزار و 534 تجهیزات غیرمصرفی شامل (یونیت دندانپزشکی، دستگاه فشارخون، دستگاه قند خون، دستگاه سونوگرافی، دستگاه نوار قلب و گوشی پزشکی) از سوی کادر پزشکی و درمانی استفاده شده است.


وی تصریح کرد: خدمات رسانی کاروان های سلامت از سوی پزشکان داوطلب هلال احمر تا روز 30 بهمن امسال (فردا) در مناطق محروم و کم برخوردار، حاشیه شهرها و روستاها ادامه خواهد داشت.


سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به عنوان حامی و پشتیبان سازمان امداد و نجات، از خدمات 717 هزار عضو داوطلب در چهار هزار و 200 خانه داوطلب عمومی و خانه هلال، به عنوان فعالترین شبکه مردمی در چهار گروه هدایت، حمایت، مهارت و مشارکت بهره می ‌برد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها