کد خبر: 271585
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۱۶:۳۷:۰۰
| |

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران:

نورپردازی درختان را متوقف کردیم

 مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه درختان نیاز به استراحت دارند، گفت: نورپردازی درختان را تایید نمی‌کنیم و یکی دو مورد نورپردازی درختان در گذشته در تهران انجام شده بود که آن را متوقف کردیم و ادامه پیدا نکرد.

نورپردازی درختان را متوقف کردیم
کد خبر: 271585
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۱۶:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در حاشیه افتتاحیه باغ عبقری در منطقه 2 اظهار داشت: آقای حناچی و رئیس بنیاد مستضعفان توافق کردند تا باغ‌هایی که در اختیار بنیاد است در اختیار شهرداری قرار گیرد تا عموم مردم از آن‌ها استفاده کنند. در همین راستا امروز باغ وثوق‌الدوله با 2.5 هکتار مساحت و باغ عبقری با 11 هزار متر مربع مساحت در اختیار شهرداری قرار گرفت و قرار است که کار‌های عمرانی و تجهیز رفاهی این باغ‌ها در دستور کار قرار گیرد و ظرف دو تا سه ماه آینده در اختیار شهروندان گذاشته شود.

وی اضافه کرد: بنا نداریم فضای این باغ‌ها را تغییر دهیم و قرار است گونه‌های گیاهی آن‌ها را حفظ کنیم.

مختاری تصریح کرد: با سیاست شهردار محترم تهران با ارگان‌های مختلف وارد مذاکره شده‌ایم تا سرانه فضای سبز تهران را حفظ کنیم؛ به ویژه در مناطق کم‌برخوردار که دارای بافت مسکونی فشرده هستند بنا داریم تا باغات را خریداری کرده و از آن‌ها نگه داری کنیم، زیرا از نظر هزینه‌ای نگهداری آن‌ها برای مالکان مشکل است.

وی با بیان اینکه فضای سبز درون شهری 16.25 سانتی‌متر است، بیان عنوان کرد: براساس طرح جامع باید سرانه فضای سبز حداقل 10 متر باشد و براساس استاندارد‌های بین‌المللی این سرانه باید در بخش درون‌شهری حداقل 15 متر باشد.

مختاری در خصوص کمربند سبز تهران نیز گفت: تاکنون 40 هزار کیلومتر از این کمربند اکنون انجام شده است و امسال پانزدهم اسفند قرار است 1250 هکتار از دامنه جنوبی این کمربند سبز افتتاح شود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: تا افق 1410 قرار است تمام فضای سبز تهران با استفاده از پساب تصفیه شده آبیاری شود. باید از آب‌های زیرزمینی کمتر استفاده کنیم؛ چرا که فرونشست جنوب شهر و دشت ورامین و بسیاری از فرونشست‌ها به خاطر استفاده از این منابع آبی است؛ بنابراین قرار است تا سال 1410، 70 میلیون مترمکعب از میزان استفاده از منابع آب‌های زیرزمینی کاهش داده شود.

وی در خصوص نورپردازی درختان در تهران نیز گفت: این کار را تایید نمی‌کنیم و یکی دو مورد نورپردازی درختان در گذشته در تهران انجام شده بود که آن را متوقف کردیم و ادامه پیدا نکرد. درختان هم نیاز به استراحت دارند و نورپردازی آن‌ها به لحاظ کارشناسی درست نیست.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها