کد خبر: 271589
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۱۶:۴۳:۰۰
| |

سفارت آمریکا در برلین اعلام کرد؛

تکذیب انتخاب «گرنل» به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل

سفارت آمریکا در برلین امروز دوشنبه در پاسخ به روزنامه «بیلد»، اخبار مربوط به انتخاب «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان را به عنوان نماینده جدید این کشور در سازمان ملل متحد نادرست خواند.

تکذیب انتخاب «گرنل» به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل
کد خبر: 271589
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۱۶:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالیکه رسانه های آلمانی از انتخاب «ریچارد گرنل» سفیر 52 ساله آمریکا در این کشور به عنوان جانشین «نیکی هیلی» در سازمان ملل نام می برند، سفارت آمریکا در آلمان این خبر را تکذیب کرد.


روزنامه های «تاگس اشپیگل» و «هاندلزبلات» روز گذشته یکشنبه مدعی شدند پس از انصراف «هدر نائورت» از پذیرش سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، دولت ترامپ قصد دارد سفیر این کشور در برلین را به این سمت بگمارد.


این نشریات آلمانی به نقل از منابع خود در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کردند که «دیوید ناور» نیز به عنوان سفیر جدید آمریکا در برلین در نظر گرفته شده است.


با این حال سفارت آمریکا در پاسخ به سئوال نشریه بیلد، با تکذیب این خبر اعلام کرد که ریچارد گرنل همچنان سفیر آمریکا خواهد بود و هیچ تصمیمی از سوی واشنگتن برای اعزام وی به سازمان ملل اتخاذ نشده است.


وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه هفته جاری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز نوئرت از نامزدی به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد کنار کشید. رئیس جمهور بزودی نامزد جدید این پست را اعلام خواهد کرد.»


واشنگتن پست به نقل از سه نفر از افراد آگاه از این موضوع که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت: کناره گیری نوئرت مربوط به استخدام یک پرستار است که به صورت غیرقانونی در کشور حضور داشته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها