کد خبر: 271624
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۰۹:۱۳:۰۰
| |

آیا عراق شاهد ظهور نیروی جایگزین داعش است؟

ادامه جنگ قدرت حشد شعبی و نیروهای آمریکایی

در حالی که دولت آمریکا بر ادامه حضور خود در عراق درچارچوب توافقنامه امضا شده بین دو کشور تاکید می کند، نیروهای حشد شعبی عزم خود را برای به چالش کشیدن این نیروها جزم کرده‌اند.

ادامه جنگ قدرت حشد شعبی و نیروهای آمریکایی
کد خبر: 271624
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۰۹:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که دولت آمریکا بر ادامه حضور خود در عراق درچارچوب توافقنامه امضا شده بین دو کشور تاکید می کند، نیروهای حشد شعبی عزم خود را برای به چالش کشیدن این نیروها جزم کرده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین بعد از آنکه فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا در آخرین روزهای تصدی این مقام قول ادامه حضور نیروهای آمریکایی را از رئیس جمهور و نخست وزیر عراق گرفت، برخی از شخصیت‌های عراقی ازتلاش‌های واشنگتن برای ضربه زدن به جایگاه حشد شعبی در عراق سخن گفتند.

دبیر کل جنبش «جهاد و سازندگی» یکی از گروه‌های عضو حشد شعبی عراق، با اشاره به اقدامات دولت آمریکا، به این کشور هشدار داد از به چالش کشیدن و تحریک نیروهای حشد شعبی امتناع کند زیرا نخواهد توانست مجددا گروهی همچون داعش را در عراق ایجاد کند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وی خبر داد: نیروهای حشد شعبی ابزاری در دست واشنگتن نیست بلکه یک نهاد دولتی عراق محسوب می شود که رهبری آن را نخست وزیر عراق به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح به عهده دارد.

در این همین راستا، باقر جبر الزبیدی، وزیر اسبق کشور عراق هم خبر داد واشنگتن به دنبال ایجاد نهادی موازی برای حشد شعبی است.

رسانه‌های عراقی به نقل از زبیدی خبر دادند اطلاعتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد، دولت آمریکا به دنبال سازماندهی بقایای داعش و شماری از افراد جنایتکار تحت تعقیب قوه قضائیه عراق است تا به شکل یک سازمان جدید در این کشور فعالیت تروریستی خود را از سر گیرد.

این وزیر سابق وعضو مجلس اسلامی عراق در صفحه خود در فیسبوک نوشت: محور اصلی این ساختار را 800 نیروی داعشی اروپایی تشکیل می‌دهند که هدف از انتقالشان به عراق ایجاد ناامنی مستمر در کشور است، به ویژه که دسته‌های تک روی این گروه تروریستی در گروه‌های کوچک عملیات تروریستی خود را درمناطق مختلفی از عراق آغاز کرده‌اند.

این اطلاعات در حالی منتشر می‌شود که شبکه سی‌ان‌ان هم خبر داد حدود یک هزار تروریست داعش از سوریه فرار و از طریق مناطق کوهستانی یا بیابانی مرزی با عراق وارد این کشور شده‌اند.

به گفته این شبکه تلویزیونی آمریکایی این عده با خود حدود 200 میلیون دلار پول نقد به همراه آورده‌اند تا بتوانند با استفاده از آن عملیات خود رادر عراق سازماندهی کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها