کد خبر: 271651
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۰۸:۴۰:۰۰
| |

معاون وزیر دادگستری آمریکا استعفا می‌کند

«راد روزنستاین» معاون وزیر دادگستری آمریکا که منصوب کننده بازپرس ویژه پرونده تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با مسکو است تا یک ماه دیگر از مقام خود کناره گیری می کند.

معاون وزیر دادگستری آمریکا استعفا می‌کند
کد خبر: 271651
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۰۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک مقام وزارت دادگستری آمریکا از استعفای «راد روزنستاین» معاون دادستان کل و وزیر دادگستری این کشور تا یک ماه آینده خبر داد.


به گزارش رویترز، «روزنستاین» کسی است که «رابرت مولر» را به عنوان بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و پرونده تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با مسکو را منصوب کرد.


استعفای روزنستاین به فاصله کوتاهی پس از انتصاب ویلیام بار به وزارت دادگستری آمریکا که هفته گذشته به تایید سنای این کشور رسید، قابل انتظار بود.


چندی پیش فاش شد که روزنستاین در چندین نشست پیشنهاد داده است که مکالمات و اظهارات ترامپ در کاخ سفید استراق سمع شده و با استفاده از آن و استناد به اصل 25 قانون اساسی آمریکا از کار برکنار شود.


اما مقام وزارت دادگستری آمریکا که خبر استعفای روزنستاین را تایید کرد، گفت که کناره گیری وی ارتباطی به این موضوع ندارد.


براین اساس، روزنستاین تا اواسط ماه مارس (اواخر اسفند ماه) از سمت خود کناره گیری می کند.


وی در ماه مه سال 2017 (اردیبهشت 98) پس از آنکه جف سشنز وزیر دادگستری وقت آمریکا خود را از پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا کنار کشید، مولر را به عنوان بازپرس ویژه در این پرونده منصوب کرد.


بعد از اخراج سشنز از وزارت دادگستری توسط ترامپ، «مت ویتاکر» به سرپرستی این وزارتخانه انتخاب شد و متعاقب آن روزنستاین از نظارت بر این پرونده کنار کشید.


ترامپ دوشنبه شب در پیامی توئیتری روزنستاین و «اندرو مک کیب» رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) را به اقدام غیرقانونی و خیانت آمیز علیه خود متهم کرد.


رئیس جمهوری آمریکا همواره تحقیقات مولر را محکوم کرده و آن را «شکار ساحره» نامیده است اما وزیر دادگستری تازه منصوب وی این موضوع را رد کرده است.


«بار» وزیر دادگستری ترامپ در اولین جلسه تایید خود در سنای آمریکا در تناقض آشکار با ادعاهای ترامپ گفت که تحقیقات مولر شکار ساحره ها نیست.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها