کد خبر: 271673
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۰۹:۰۷:۰۰
| |

قرار گرفتن افغانستان در فهرست سیاه اتحادیه اروپا

کمیسیون مبارزه با پولشویی اتحادیه اروپا بار دیگر افغانستان را به دلیل کاستی‌ها در مبارزه با تروریسم و تامین تروریست‌ها در فهرست سیاه قرار داد.

قرار گرفتن افغانستان در فهرست سیاه اتحادیه اروپا
کد خبر: 271673
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۰۹:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| کمیسیون مبارزه با پولشویی اتحادیه اروپا بانک مرکزی افغانستان را به دلیل عدم مبارزه با پولشویی در فهرست سیاه اتحادیه اروپا قرار داد اما بانک مرکزی افغانستان تاکید می‌کند که این بانک اقدامات لازم را بر اساس قوانین مبارزه با پولشویی انجام داده است.

«هارون چخانسوری» سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در این باره گفت: تلاش‌های جدی در زمینه نظام مالی کشور در حال اجرا است.

وی افزود، قرار گرفتن افغانستان در فهرست سیاه پولشویی «غیرمنصفانه» است.

به گزارش «تلویزیون یک»، بانک مرکزی افغانستان تصریح می‌کند که در یک سال گذشته برای مبارزه با پولشویی 29 حساب را مسدود، مجوز 8 نهاد سرویس دهنده مالی را لغو و 17 مجوز دیگر را نیز باطل کرده است.

کارشناسان اقتصادی افغانستان معتقدند که تولید مواد مخدر و حضور مخالفان مسلح سبب ایجاد بازار سیاه است و بانک مرکزی این کشور نیز قادر به انجام اقدامات لازم برای مبارزه با این پدیده نیست.

سخنگوی اشرف غنی ضمن تایید این موضوع تاکید کرد که اصلاحات در زمینه نظامی مالی افغانستان ادامه دارد.


حدود 250 حساب جعلی توسط بانک مرکزی افغانستان مورد حسابرسی و نظارت قرار گرفته و پرونده آن‌ها به نهادهای قضایی معرفی خواهد شد.

پارلمان افغانستان در سال 2014 میلادی قانونی را علیه پول‌های سیاه و تامین تروریسم تصویب کرد اما تاکنون درباره اجرای موثر این قانون گزارشی منتشر نشده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها