مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خبر داد:

همسویی کلانشهرها با برنامه اصلاح الگوی مصرف انرژی/ توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر پایتخت

نخستین نشست علمی تخصصی استفاده از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی در مدیریت شهری کلانشهرها با محوریت انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی در روز دوشنبه 6 اسفند ماه 1397 برگزار می‌شود.

همسویی کلانشهرها با برنامه اصلاح الگوی مصرف انرژی/ توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر پایتخت
کد خبر: 271700
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صدر الدین علی پور مدیرکل محیط زیست با اشاره به برگزاری نخستین همایش مدیریت انرژی و اصلاح الگوی مصرف منابع در کلانشهرها در تاریخ 6 اسفند ماه سال جاری، گفت: این نشست به منظور همسو کردن سایر کلانشهرها و ارگان های شهرداری با برنامه اصلاح الگوی مصرف انرژی و توسعه انرژی های تجدیدپذیر برگزار می شود.


به گزارش اعتمادآنلاین , به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، مدیرکل محیط زیست گفت: امروزه درکلانشهر تهران، موارد مرتبط با شهرسازی مانند زیباشناسی، کاربری زمین، حمل و نقل و امثال آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است،‌ ولی متاسفانه تنها موردی که همیشه در بحث ایجاد شهر و توسعه آن مغفول مانده توجه به مسئله انرژی و مصرف بهینه آن در کلانشهرها است.


علی‌پور در ادامه توضیح داد: کاهش منابع سوخت های فسیلی و استفاده از روش های قدیمی و غیرنوین تولید انرژی منجر به انتشار گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا در کلانشهرها علی الخصوص تهران گردید که این امر لزوم اتخاذ سیاست های توسعه انرژی های تجدیدپذیر را نمایان می سازد.


وی در ادامه گفت: با توجه به اسناد فرادست در این حوزه شامل مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تامین 20 درصد از برق مصرفی ساختمان های دولتی، عمومی و غیردولتی از انرژی های تجدیدپذیر و مصوبه های شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر الزام شهرداری تهران به اجرای برنامه اصلاح الگوی مصرف و توسعه انرژی های نو و تجدیدپذیر در شهر تهران، این اداره کل بعنوان متولی امر انرژی در شهرداری تهران با همکاری دیگر نهادها و مناطق 22 گانه پروژه های اجرایی بسیار گسترده ای در شهر تهران انجام داده است.


مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اظهار کرد: احداث 7 بوستان و 19 ساختمان انرژی در شهر تهران با تولید 347 مگاوات ساعت برق در سال و کاهش انتشار 264 تن گاز گلخانه ای از جمله اقداماتی است که در راستای مصوبه های فوق در شهر تهران انجام شده و روند توسعه آن همچنان ادامه دارد.


علی‌پور در ادامه گفت: با توجه به اهمیت مباحث انرژی و فراگیر بودن مصوبه هیئت وزیران در کلیه نهادهای دولتی و نیمه دولتی، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در نظر دارد جهت تبادل تجارب با دیگر نهادها، سازمانها و کلانشهرهای کشور، نخستین نشست علمی تخصصی استفاده از منابع انرژی های تجدیدپذیر و بهینه سازی مصرف انرژی در مدیریت شهری کلانشهرها با محوریت انرژی های تجدیدپذیر و بهینه سازی مصرف انرژی را برگزار نماید.


مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار بررسی چالش های فراروی مدیریت انرژی در ساختمان ها و اماکن عمومی، ارائه دستاوردهای اخیر شهرداری تهران در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی های تجدیدپذیر، شناسایی و بهره گیری از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود شهر و تحقق اهداف اسناد فرادستی و قوانین حوزه محیط زیست را از دیگر اهداف برگزاری نخستین همایش مدیریت انرژی و اصلاح الگوی مصرف منابع در کلانشهر برشمرد.


او با اشاره به اینکه این نشست به منظور ایجاد یک فضای رقابتی مطمئن جهت پیشبرد اهداف مدیریت شهری برگزار می شود، گفت: در پایان از برترین واحدها در زمینه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و بهینه سازی مصرف انرژی تقدیر و تشکر بعمل خواهد آمد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها