گزارش اعتمادآنلاین از حواشی مسابقات انتخابی فوتبال زنان در المپیک ۲۰۲۰

تیم ملی فوتبال زنان «باید ببازد؟»

به نظر می‌رسد تیم فوتبال زنان ایران هم در آستانه یک "باید ببازی" دیگر قرار دارد با این تفاوت که عدم شرکت تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی المپیک می‌تواند عواقب وخیمی برای فوتبال ایران داشته باشد.

تیم ملی فوتبال زنان «باید ببازد؟»
کد خبر: 271720
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۱:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌منیژه موذن: صبح امروز خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه فلسطین اشغالی میزبان یک دوره از مسابقات مرحله دوم انتخابی المپیک 2020 توکیو خواهد بود. طبق قانون جمهوری اسلامی ایران هیچ شهروند ایرانی حق ورود به سرزمین‌های اشغالی را ندارد. به همین دلیل تیم ملی فوتبال زنان که در حال آماده‌سازی برای بازی‌های المپیک 2020 است و به تازگی در تورنمنت هند هم شرکت کرده‌ نمی‌تواند در این مسابقات شرکت کند.

انصراف تیم ایران از شرکت در این مسابقات می‌تواند عواقب سنگینی برای فوتبال زنان و فوتبال ایران به صورت کلی داشته‌باشد. حالا به نظر می‌رسد تیم فوتبال زنان ایران هم در آستانه یک "باید ببازی" دیگر قرار دارد با این تفاوت که عدم شرکت تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی المپیک می‌تواند عواقب وخیمی برای فوتبال ایران داشته باشد.

عباس ترابیان رییس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی در مورد میزبانی فلسطین اشغالی به اعتمادآنلاین گفت: «خبر میزبانی فلسطین اشغالی را نشنیده ام، از مکاتبات در ارتباط با این موضوع تا حدی اطلاع دارم اما از خبر امروز اطلاعی ندارم. اگر چنین خبری صحت داشته باشد قطعا تیم نخواهد رفت و این مسلم است، اما در مورد عواقب آن نظری ندارم. البته در صورت صحت چنین خبری احتمالا تیم های دیگری هم خواهند بود که در این مسابقات شرکت نخواهند کرد اما راه‌هایی وجود دارد که شاید بتوانیم به دلایلی حاشیه‌ای به این مسابقات نرویم اما فعلا نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم.»

هرچند به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال پاسخ مشخصی برای این موضوع ندارد حسین عبدی مشاور فنی تیم فوتبال زنان درباره میزبانی فلسطین از رقابت‌های انتخابی المپیک 2020 توکیو به اعتمادآنلاین می‌گوید: «سیستم اداری فوتبال ایران باید پیگیر این موضوع باشد. در این حد می‌دانم که فدراسیون از قبل درباره این موضوع، نامه‌نگاری‌هایی با ای اف سی انجام داده و مشکل تیم ملی برای حضور در کشور فلسطین اشغالی را مطرح کرده است. درخواست فدراسیون از ای اف سی هم این بوده که یا تیم ملی در گروه فلسطین قرار نگیرد یا اینکه کشور میزبان این بازی‌ها را تغییر دهند.»

او در ادامه گفت: «البته این نامه‌نگاری‌ها قبل از انتخاب میزبان بوده اما متأسفانه بازهم ای اف سی فلسطین را به‌عنوان میزبان انتخاب کرده است. بدون تردید فدراسیون فوتبال بازهم با ای اف سی نامه‌نگاری خواهد کرد تا بتواند شرایط حضور تیم ملی در این رقابت‌ها را فراهم کند.»

عبدی در پاسخ به این سؤال که احتمال تغییر میزبان و یا گروه وجود دارد؟ گفت: «متأسفانه هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم. ترجیح هم می‌دهم دراین‌باره صحبتی نکنم چون امکان دارد اشتباهی رخ دهد. این موضوع جز سیاست‌های کلی کشور است و هر تصمیمی در این رابطه گرفته شود بدون تردید همان اتفاق رخ خواهد داد. تنها اطلاعی که من دارم این است که فدراسیون فوتبال تمام تلاشش را برای حل شدن این موضوع انجام می‌دهد؛ اما برخی از موضوعات در حیطه وظایف ما نیست و بحث کلی کشور است.»

معضل جدید تیم ملی فوتبال زنان ایران به نظر پیچیده و دشوار می‌رسد. موضوعی با حساسیت بالا که عملا از حیطه اختیارات مسئولین ورزشی خارج است و برای نتیجه و عواقب آن باید منتظر تصمیم گیری مسئولین رده بالای کشور ماند. اما شاید زمان آن رسیده باشد که مسئولان برای مقابله با آسیبی که ورزش ایران از این موضوع می‌بیند اقدامی جدی انجام دهند و تمهیدی بی‌اندیشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها