کد خبر: 271771
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۲:۴۶:۰۰
| |

پاکستان خواستار دخالت سازمان ملل در تنش با هند شد

پاکستان با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل ضمن اعتراض به اتهامات اخیر دهلی نو علیه اسلام‌آباد، از این سازمان خواست تا برای تنش‌زدایی میان دو کشور نقش آفرینی کند.

پاکستان خواستار دخالت سازمان ملل در تنش با هند شد
کد خبر: 271771
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۲:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از حمله تروریستی اخیر در کشمیر هند و تشدید تنش‌ها میان اسلام‌آباد و دهلی‌نو براساس اتهامات ضدپاکستانی هند، شاه محمود قریشی «وزیر خارجه پاکستان» از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواست تا برای تنش زدایی میان دو کشو نقش آفرینی کند.


براساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، قریشی در نامه خود با ابراز نگرانی از وضعیت اخیر امنیتی میان پاکستان و هند، به تهدید نظامی هند علیه پاکستان اشاره کرد و گفت هند درخصوص حمله اخیر به نیروهاهش در پولواما بدون هیچ تحقیق و مدرکی پاکستان را متهم به دست داشتن در این حمله کرده است که این اتهام بی معنی و ما آن را قاطعانه رد می کنیم.


وی افزود: هند به دلایل سیاسی داخلی، سیاست تهاجمی علیه پاکستان را تشدید کرده و احتمال دارد دهلی نو از پیمان مشترک آبی با اسلام آباد نیز خارج شود که یک خطای جدی خواهد بود.


وزیر امور خارجه پاکستان از دبیرکل سازمان ملل خواست تا ضمن ابلاغ نامه مورد نظر به اعضای شورای امنیت و طرح آن در مجمع عملی سازمان ملل، از هند نیز بخواهد تا با پرهیز از تنش، برای رفع اختلافات به ویژه حل مناقشه کشمیر مذاکرات را با پاکستان آغاز کند.


در پی حادثه تروریستی هفته گذشته در کشمیر و کشته شدن 44 تن از نظامیان هندی، تنش ها میان دهلی نو و اسلام آباد بالا رفت.


دولت پاکستان در پاسخ متقابل به اقدام هند برای فراخوانی سفیرش از اسلام آباد، روز دوشنبه سفیر خود را از هند بازگرداند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها