کد خبر: 271777
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۳:۲۳:۰۰
| |

نخست وزیر هند:

زمان مذاکره برای مقابله با تروریسم پایان یافته است

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند با بیان اینکه زمان مذاکره در خصوص تروریسم پایان یافته افزود،تاخیر در مبارزه با تروریسم به معنای حمایت از آن است.

زمان مذاکره برای مقابله با تروریسم پایان یافته است
کد خبر: 271777
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۳:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| نخست وزیر هند پس از دیدار با «مائوریسیو ماکری» رییس جمهوری آرژانتین گفت،حمله تروریستی پلواما ثابت کرد که زمان مذاکره پایان رسیده است و جهان باید برای اقدام علیه تروریست ها و حامیان آنها متحد شوند.


به گزارش روزنامه اکونومیک تایمز، هند و آرژانتین روز گذشته با انتشار بیانیه ای مشترک بر همکاری 2 کشور در مبارزه با تروریسم تاکید کردند.


آرژانتین حمله تروریستی پلواما را به شدت محکوم کرده است.


«مودی» و«ماکری» در بیانیه ای مشترک تاکید کردند که برای مقابله با تروریست‌ها، سازمان‌های تروریستی، شبکه‌های آنها و افرادی که از تروریسم حمایت می کنند ،باید اقدام قاطع انجام دهند.


این درحالی است که وزارت امور خارجه هند در دیدار با سفرای کشور های عضو سازمان همکاری اسلامی در منطقه آسیای مرکزی و آفریقا، خواهان همکار نزدیک تر این کشور ها با دهلی نو در خصوص مساله کشمیر شد.


مقامات آگاه هندی اعلام کردند که کشورهای بزرگ آسیای مرکزی مانند قزاقستان و ازبکستان از مبارزه هند با تروریسم حمایت کرده اند.


یک مقام هندی گفت،وزارت امور خارجه به سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در خصوص فعالیت گروه تروریستی جیش محمد در پاکستان توضیح داد.


از سوی دیگر سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند که هم اکنون به مراکش سفر کرده است یک تفاهم نامه مبارزه با تروریسم با این کشور شمال آفریقا امضا خواهد کرد.


هند،پاکستان را مسوول حمله تروریستی روز پنجشنبه در منطقه پلواما کشمیر دانسته است. در این حمله بیش از 40 سرباز هندی کشته شدند.


این حمله تروریستی تنش میان دهلی نو و اسلام آباد را افزایش داده است به گونه ای که هند و پاکستان ،سفیران خود را برای مشورت فراخوانده اند.


هند به دنبال گسترش همکاری ها با ایران برای مبارزه با تروریسم است.


«تیلاک دواشر» تحلیل گر هندی ،خواستار اشتراک اطلاعات در خصوص نوع مواد منفجره به رفته در انفجارهای هفته گذشته در 2 کشور شد.


وی افزود، باید ارتباط میان دو گروه تروریستی «جیش محمد» و «جیش العدل» نیز باید بررسی شود.


در حمله تروریستی چهارشنبه هفته گذشته در محور خاش - زاهدان به اتوبوس،سپاه 27 نفر به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها