«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

از حواشی سفر آیت‌الله جزایری به انگلیس تا استعفا از امامت نماز جمعه اهواز

دفتر آیت‌الله موسوی جزایری امام جمعه اهواز خبر استعفای او از امامت جمعه اهواز را تائید کرد.

از حواشی سفر آیت‌الله جزایری به انگلیس تا استعفا از امامت نماز جمعه اهواز
کد خبر: 271791
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۴:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| هفته پیش بود که آیت الله موسوی جزایری در خطبه نماز جمعه هفته گذشته با اشاره به بیماری خود به عدم امکان ادامه حضور ‌در این سمت اشاره کرد و گفت: غرضم این است اگر نتوانیم به‌عنوان امام جمعه باشیم که هیچ، اما تا جایی که بتوانم در خدمت شما‌ هستم.

حالا «تسنیم» با اشاره به کسالت و بیماری که موجب این استعفا شده، خبر داده که مسئولان دفتر آیت الله موسوی جزایری این خبر را تائید کرد‌ه‌اند.

«حوزه‌نیوز» برای اولین بار خبر این استعفا را منتشر کرد و با اشاره به حضور امام جمعه اهواز در دفتر مقام معظم رهبری نوشت که آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، روز گذشته، 29 بهمن‌ماه با حضور در دفتر مقام معظم رهبری، گزارشی از وضعیت جسمانی خود ارائه کرده و از سمت «امامت جمعه اهواز» استعفا داده است. آیت‌الله جزایری در «خطبه‌های نماز جمعه 26 بهمن‌ماه اهواز» از «احتمال کناره‌گیری از سمت امامت جمعه به دلیل ضعف قوای جسمی» سخن به میان آورد. استمرار این بیماری، آیت‌الله موسوی‌جزایری را بر آن داشت که بنا به تکلیف شرعی و عدم توانایی در اقامه نماز جمعه، از سمت امامت جمعه استعفا دهد.

از سفر خبرساز به انگلیس تا دستبوسی جنجال‌آفرین

به گزارش « اعتمادآنلاین »؛ آیت الله جزایری درحالی از سمت امام جمعه شهر اهواز کنار رفته که هفته گذشته اخباری در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از سفر آیت‌‌الله جزایری امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در خوزستان به انگلیس برای درمان داشت. بر همین اساس با بالا گرفتن اخبار و انتشار گسترده آن حجت الاسلام کمیل عساکره، مسؤول امور رسانه‌ای دفتر امام جمعه اهواز و نماینده، ولی فقیه در خوزستان با رد این اخبار گفته بود که آیت الله موسوی جزایری در صحت و سلامت کامل است و هم اینک در کشور انگلیس حضور دارد و این سفر به منظور تبیین آرمان‌های انقلاب برای خارج نشینان انجام شده است و خبر سفر درمانی وی کذب است.

بعد از انتشار این خبر، آیت‌الله جزایری هم در گفت‌‌وگویی با «فارس» اعلام کرد که این سفر درمانی نبوده و او به دلیل تبلیغ اسلام و به مناسبت دهه فاطمیه به انگلستان سفر کرده است.

امام جمعه اهواز در ادامه این گفت‌وگو با توضیح اینکه در خطبه های نماز جمعه رسما و علنا به مردم اعلام کرده برای سفر تبلیغی به خارج از کشور می‌رود، افزود: سفر من به خارج از کشور از قبل برنامه ریزی شده بود و به هیچ وجه درمانی نبود.

او ادامه داد: وقتی به انگلیس رفتم در چند شهر سخنرانی کردم، در یکی از شهرهای انگلیس به من پیشنهاد شد به علت بیماری که داشتم در آنجا هم معاینه شوم، فقط یک بار در مطب پزشک معاینه شدم و اصلاً در هیچ بیمارستانی در انگلیس بستری نشدم.

اما فقط سفر او به انگلیس خبرساز نبود؛ بعد از بازگشت آیت الله جزایری به کشور، فیلمی از لحظه ورود او به فرودگاه منتشر شد که در سالن فرودگاه عده‌ای از طلاب به ترتیب جلو می‌روند و دست امام جمعه اهواز را می‌بوسند.انتشار این فیلم، موضوع «دست‌بوسی» آیت‌الله جزایری را به موضوع داغ فضای مجازی تبدیل کرد و بعضی از کاربران فضای مجازی از این موضوع انتقاد کردند.

واکنش سفیر ایران در انگلیس نسبت به شایعات سفر نماینده ولی‌فیه در اهواز


همچنین حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توییترش نوشت: آیت‌الله جزایری (امام جمعه اهواز) مصادف با ایام فاطمیه و سالگرد انقلاب در سفر به انگلیس با علما و مردم در لندن، منچستر و بیرمنگام ملاقات داشتند. هماهنگی سفر از مرحله درخواست ویزا تا اقامت توسط مؤسسات فرهنگی غیردولتی انجام گرفت. به دلیل درد پا، در سفر توسط پزشک معاینه شدند، اما بستری یا درمانی صورت نگرفت.

یکی دو روز پس از این شایعات آیت‌الله جزایری به کشور بازگشت و با وجود اینکه بازگشت او هم با حواشی همراه بود اما نماز جمعه اهواز را هم برگزار کرد.

حالا و با گذشت چند روز از این وقایع خبر رسیده که آیت‌الله جزایری به دلیل بیماری از جایگاه امامت جمعه اهواز استعفا داده است، اما هنوز اخباری درباره قبول یا رد این استعفا منتشر نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها