کد خبر: 271815
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۴:۴۷:۰۰
| |

مردم روسیه مخالف واگذاری کوریل به ژاپن هستند

نظرسنجی انجام شده توسط یک مرکز تحقیقات روسی نشان می دهد که 96 درصد از شهروندان روس ساکن جزایر «کوریل»، با واگذاری حق حاکمیت این جزایر از روسیه به ژاپن مخالف هستند.

مردم روسیه مخالف واگذاری کوریل به ژاپن هستند
کد خبر: 271815
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۴:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| این نظرسنجی طی روزهای 11 تا 17 فوریه (22 تا 28 بهمن) از ساکنان جزیره کوریل انجام شد؛ در کل، هفت هزار و 695 نفر یا دو سوم جمعیت بالای 18 سال روس مقیم این جزایر در این نظرسنجی شرکت کردند. مهمترین سوال در این نظرسنجی این بود که آیا شما معتقید روسیه باید جزایر کوریل را به ژاپن بدهد؟

به گزارش تاس، بر اساس پاسخ این نظرسنجی، 96 درصد از مردم این جزیره مخالف انتقال حاکمیت این جزایر به ژاپن هستند، 2 درصد موافق و 2 درصد نیز پاسخ دادن به این سوال را مشکل می‌دانند.


به نوشته این خبرگزاری، روز 26 نوامبر سال 2018 میلادی، نظرسنجی دیگری نیز در این باره صورت گرفت که طی آن دو سوم یا 77 درصد از شرکت کنندگان با انتقال حق حاکمیت جزایر کوریل روسیه به ژاپن در راستای امضای معاهده صلح و تقویت روابط دو جانبه با توکیو مخالفت کردند.

اختلاف بر سر جزایر کوریل


جزایر کوریل مجمع ‌الجزایری آتشفشانی در استان «ساخالین» روسیه است. طول تقریبی آن 1300 کیلومتر و از شمال شرقی «هوکایدو» در ژاپن تا «کامچاتکا» در روسیه امتداد یافته است. ژاپن مدعی دو جزیرهٔ بزرگ از این چهار جزیره است و آن‌ها را هم چون جزیره‌های کوچک «شیکوتان» و «هابومای» بخشی از خاک خود می ‌داند. این اختلاف بر سر مالکیت جزایر کوریل باعث بروز مناقشه‌ای بین دو کشور ژاپن و روسیه شده‌است.


روز هفتم فوریه سال 1955 در عهدنامه «شیمودا» پیمانی بین دو کشور ژاپن و روسیه به امضا رسید که یکی از مفاد آن، تعلق این چهار جزیره به ژاپن بود، این جزایر از زمان جنگ جهانی دوم در اشغال روسیه باقی مانده‌است.


جزایر کوریل در روسیه جزایر کوریل جنوبی و در ژاپن سرزمین‌های شمالی خوانده می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها