علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

با قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF محدودیت‌هایی در فعالیت‌های بانکی، اقتصادی و بین‌المللی ایجاد می‌شود/ باید از فرصت‌های بین‌المللی برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم استفاده کنیم/ ما به استقبال تحریم نمی‌رویم/ الحاق ایران به FATF می‌تواند فرصت‌هایی را برا

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: بسیاری از کشورها به دنبال بهانه هستند و یکی از دلایلی که ما از الحاق ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی حمایت می‌کنیم این است که بهانه را از بسیاری از کشورها از جمله امریکا، اسراییل و عربستان سعودی بگیریم. آنها منتظر چنین فرصتی هستند که ایران به این کنوانسیون‌ها ملحق نشود و بهانه‌جویی کنند و ایران را به لیست سیاه ببرند.

با قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF محدودیت‌هایی در فعالیت‌های بانکی، اقتصادی و بین‌المللی ایجاد می‌شود/ باید از فرصت‌های بین‌المللی برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم استفاده کنیم/ ما به استقبال تحریم نمی‌رویم/ الحاق ایران به FATF می‌تواند فرصت‌هایی را برا
کد خبر: 271856
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی نجفی خوشرودی، نماینده بابل و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به تاخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تصویب لوایح مرتبط با FATF گفت: یک پروسه داخلی برای الحاق به کنوانسیون‌ها داریم که باید این پروسه را طی کنیم. من امیدوارم که این پروسه از سوی نهادهای ذی‌ربط تسریع شود. بنده موافق الحاق ایران به پالرمو و CFT هستم و امیدوارم که به FATF ملحق شویم.

او ادامه داد: در ابعاد مختلف این مسئله و الحاق ایران به FATF را بررسی کردیم و به نظر می‌رسد که الحاق ایران می‌تواند مقتضی منافع کشور باشد.

این نماینده مجلس در خصوص تبعات قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF گفت: طبعا سازوکارهای بین‌المللی می‌تواند محدودیت‌هایی را علیه ما در فعالیت‌های بانکی، اقتصادی و بین المللی، جذب سرمایه گذاری و مسائلی از این دست ایجاد کند.

نجفی در پاسخ به اینکه عدم تصویب لوایح مرتبط با FATF تا چه اندازه منجر به سخت شدن شرایط ایران می‌شود؟ تاکید کرد: اگرچه تحریم‌ها، تحریم‌های جدیدی نیست و در طی 40 سال کمابیش با سطحی از این تحریم‌ها مواجه بودیم، اما ما به استقبال تحریم نمی‌رویم و تمام توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را به کار خواهیم گرفت که با تحریم‌ها مقابله کنیم.

او ادامه داد: باید از حداکثر تدابیر و فرصت‌هایی که در سطح بین‌المللی برای ما وجود دارد استفاده کنیم تا فشار اقتصادی بر مردم کمتر شود و بتوانیم از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده کنیم و آنها را با توانمندی‌های اقتصادی خود تکمیل کنیم. الحاق ایران به این کنوانسیون‌ها و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی از طریق الحاق به FATF می‌تواند فرصت‌هایی را برای توسعه اقتصادی کشور فراهم کند و مشکلات ما را کمتر کند. البته در عین اینکه ما مراقبت‌های لازم را برای ابعاد منفی الحاق ایران به چنین اسناد و معاهداتی باید مدنظر داشته باشیم و به ابعاد منفی آن توجه کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: بسیاری از کشورها به دنبال بهانه هستند و یکی از دلایلی که ما از الحاق ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی حمایت می کنیم این است که بهانه را از بسیاری ازکشورها از جمله امریکا، اسراییل و عربستان سعودی بگیریم. آنها منتظر چنین فرصتی هستند که ایران به این کنوانسیون‌ها ملحق نشود و بهانه‌جویی کنند و ایران را به لیست سیاه ببرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها