کد خبر: 271917
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۰۸:۴۵:۳۴
| |

اعلام آمادگی سازمان ملل برای میانجیگری بین هند و پاکستان

متعاقب بالا گرفتن تنش‌ها بین هند و پاکستان، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که در صورت موافقت طرفین، سازمان ملل برای میانجیگری بین هند و پاکستان آماده است.

اعلام آمادگی سازمان ملل برای میانجیگری بین هند و پاکستان
کد خبر: 271917
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۰۸:۴۵:۳۴

اعتمادآنلاین| «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ضمن اظهار نگرانی از افزایش تنش‌ها بین هند و پاکستان طرفین را به انجام اقدمات فوری در راستای کاهش تنش‌ها دعوت کرد.

دبیرکل سازمان ملل ضمن دعوت طرفین به خویشتنداری اعلام کرد که در صورت موافقت طرفین، حاضر به میانجیگری بین هند و پاکستان است.

لازم به ذکر است که پس از افزایش تنش‌ها بین هند و پاکستان، به دنبال حمله اخیر در منطقه «پلوامه» در کشمیرِ تحت کنترل هند، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، از این سازمان خواست تا با ورود به مناقشه هند و پاکستان، برای حل تنش‌ها بین طرفین ایفای نقش کند.

از دیگر سو، «ملیحه لودی» نماینده مستقل سازمان ملل در پاکستان طی دیدار با دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان، ضمن اعلام موضع پاکستان در خصوص این مسئله، خواهان میانجیگری سازمان ملل در این مسئله شد.

این در حالی است که روز گذشته نیز «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان طی اظهاراتی، ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری با هند در خصوص تحقیقات در مورد حمله اخیر کشمیر در پاسخ به تهدیدات دهلی گفت: اگر هند حمله کُند، بدون درنگ پاسخ خواهیم داد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها