ناصر موسوی‌لارگانی، عضو فراکسیون ولایی در مجلس:

جایی که ریگی را در آسمان دستگیر می‌‌کنند، دام چگونه قاچاق می‌شود

یک عضو فراکسیون ولایی گفت: بعضی از اوقات به ما می‌گویند چگونه است مسئولان و وزرات اطلاعات می‌توانند ریگی را در آسمان دستگیر کنند و هواپیمایش را روی زمین بنشانند اما جلوی کالای قاچاق و خروج دام از کشور را نمی‌توانند بگیرند.

جایی که ریگی را در آسمان دستگیر می‌‌کنند، دام چگونه قاچاق می‌شود
کد خبر: 271929
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۰۸:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر موسوی لارگانی درباره کلیات لایحه بودجه کشور در سال 98 و اینکه لایحه ارائه شده چه میزان با واقعیت امروز جامعه تطبیق دارد، گفت: متاسفانه در بودجه سال 98 آن نگاه ویژه‌ای که باید برای معیشت مردم، اشتغال و تولید که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و بارها هم خطاب به مسئولان این مسائل را بیان کردند، نشده است.

نماینده مردم فلاورجان با بیان این‌که افزایش بعضی از بندهای موجود در بودجه سال آینده به دولت اجازه‌هایی را می‌دهد که چندان نمی‌تواند بر شرایط فعلی تاثیرگذار باشد، عنوان کرد: اجازه‌هایی مانند فروش 50 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و پرداخت سررسید سودهای گذشته که شاید بتواند جلوی تورم را بگیرد به دلیل آن که پولی در کار نیست اما به دلیل رکود جاری در کشور، مشکلات را تشدید خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌شود همیشه دولت را با اوراق مشارکت اداره کنیم؛ این کار شاید در حال حاضر یک درمان موقتی باشد اما قطعا در آینده نسل‌ها و دولت‌ها را دچار مشکل خواهد کرد. فروش اوراق مشارکت از سوی دولت نقدینگی را از دست مردم بیرون می‌آورد اما این کار باعث نمی‌شود چرخه تولید و اقتصاد به حرکت دربیاید بلکه بلعکس شرایطی را به وجود می‌آورد که در سال‌های آینده تعدیل نیروی جدی داشته باشیم. در سال 97 شاید مشکلات ما مثل سال آینده نباشد اما با این حال تعدیل نیروهای فراوانی در سطح کل کشور داشتیم که نه فقط باعث بروز یکسری از معظلات و مشکلات اجتماعی شده است بلکه روی تولیدی ما هم تاثیر گذاشته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعدیل نیرو در سطح گسترده وابستگی ما را به وارادات بیشتر می‌کند، بیان کرد: اینگونه عمکلرد باعث می‌شود نسبت به گذشته واردات ما 20 تا 30 افزایش پیدا کند. زمانی ما در حوزه‌هایی نیاز به واردات نداشتیم و خودکفا شده بودیم اما با تعدیل نیروی که گریبان کشور را گرفته، چرخ تولید کشور که باید با توان 80 رصدی داشته باشد، امروز کُند حرکت می‌کند که همین امر وابستگی ما را به کشورهای خارجی بیشتر می‌کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این روزها مردم از گرانی‌های افسار گسیخته شکایت می‌کنند و از مسئولان و تصمیم ‌یران درخواست می‌کنند فکری برای آن‌ها کنند چگونه باید این خواسته مردم را عملیاتی کرد، گفت: مقام معظم رهبری چندین مرتبه به دولتمردان توصیه کردند که باید این شرایط مدیریت و معظلات برطرف شود.

وی تاکید کرد: معتقدم این توصیه مقام معظم رهبری به مجلس هم برمی‌گردد؛ مجلس باید نظارت جدی بر عمکلرد دولت داشته باشد. هنگامی که جلسه غیرعلنی برگزار می‌کنیم وزرا فقط به دادن گزارش اکتفا می‌کنند سوالمان از رئیس مجلس و هیأت رئیسه این است که جلسات غیرعلنی که برگزار می‌شود و مباحثی که در این جلسات غیرعلنی مطرح می‌شود به کجا رسیده؟

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مطرح شدن مشکلات و معظلات دردی را دوا نمی‌کند، اظهار داشت: اینکه در جلسات یکسری صحبت‌ها را بیان و به قولی جلسه درمانی و سخن درمانی کنیم که مشکلات مردم حل نمی‌شود. در چندماه اخیر بعضی از اقلام مصرفی داخل سفره مردم 300 تا 400 درصد افزایش قیمت پیدا کرده است و زندگی برای‌شان سخت شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مردم شاید تا یک زمانی به خاطر عرقی که نسبت به نظام، کشور و ولایت و رهبری دارند نجابت به خرج دهند اما به جایی می‌رسد که نمی‌توانند تحمل کنند. همین چند روز گذشته نماز جمعه بودم برادر شهیدی که محاسنش سفید بود عنوان می‌کرد 4 ماه است که نتوانسته گوشت تهیه کند، این‌ها برای جامعه اسلامی ما قابل پذیرش نیست.

موسوی لارگانی با بیان اینکه شرایط کشور قابل کنترل است، بیان کرد: سوال پیش می‌آید دولت چگونه اجازه داده است چندین ماه دام مولد از کشور خارج شود؟ وزیر محترم کشاورزی در جلسات غیرعلنی بسیار راحت مطرح می‌کند قیمت گوشت در عراق و یا درجاهای دیگر چوب خورده می‌شود خب این خیلی بد است مگر ما وابسته به عراق و دیگر کشورها هستیم.

موسوی لارگانی گفت: صدا و سیما گزارشی را در یک بخش خبری پخش کرد در رابطه با خروج دام از کشور مسئولی عنوان کرد از استان قم هیچ دامی خارجی نمی‌شود؛ قطعا کسانی که به دنبال خرید دام مولد هستند به آنجا می‌روند و به صاحبان‌شان می‌گویند هرچه داشته باشی با قیمت بالا خریداری می‌کنم.

وی ادامه داد: این کارها باعث می‌شود ما یک زمانی از صادارت دام به واردات دام برسیم و ضربه سنگین بخوریم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قاچاق کالا به تولیدکننده داخلی ضربه وارد می‌کند، گفت: تولیدکننده داخل کشور مشکلات ریز و درشتی دارد و برای اینکه کسب و کاری شروع کند باید وامی از بانک با سود 20 درصد دریافت کند که با جریمه دیرکردش 30 درصد می‌شود؛ از سوی دیگر عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کند مشخص است که با واردات قاچاق کالا، او ضربه می‌خورد. مدتی هم عکس این قضیه وجود داشت؛ زمانی که نوسانات ارز داشتیم و قیمت ارز چندین برابر شده بود قاچاق کالا از این طرف انجام می‌شد یعنی کالاهای مورد نیاز و اساسی مانند گوشت و مرغ به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شد.

موسوی‌لارگانی با اشاره به اینکه نباید دولت و حاکمیت اجازه چنین کاری دهند، بیان کرد: بعضی از اوقات به ما می‌گویند چگونه است مسئولان و وزرات اطلاعات می‌توانند ریگی در آسمان دستگیر کند و هواپیمایش را روی زمین بنشانند اما جلوی کالای قاچاق و خروج دام از کشور را نمی‌توانند بگیرند و حقیقتا این برای مردم سوال است. این رفتارها قبول نیست درخواست ما از مجلس این است که به یکی از مهمترین وظایف خود که نظارت بر اجرای قوانین است و تاکنون آنطور که باید و شاید صورت نگرفته عمل کند تا مشکلاتی که برای مردم به وجود آمده برطرف شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها