کد خبر: 271954
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۰۹:۲۷:۰۸
| |

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید مطرح کرد:

پرداخت 1500میلیارد تومان به 21 هزار طرح اشتغال زای روستایی و عشایری

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت 1500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در سال 97 خبرداد و گفت: امسال به 21 هزار طرح اشتغال زای روستایی و عشایری تسهیلات پرداخت شد.

پرداخت 1500میلیارد تومان به 21 هزار طرح اشتغال زای روستایی و عشایری
کد خبر: 271954
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۰۹:۲۷:۰۸

اعتمادآنلاین| اصغر نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره تسهیلات پرداختی اشتغال در سال جاری گفت: در قالب اجرای قانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تا کنون 1050 میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی با تلفیق منابع صندوق کارآفرینی امید پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به 21 هزار طرح متقاضیان پرداخت شده است، افزود: در مجموع طرح های اشتغال به ارزش 1250 میلیارد تومان از محل اجرای برنامه اشتغال روستایی و عشایری مصوب شده است که 1100 میلیارد تومان از این طرح ها منجر به امضای قرارداد متقاضی با صندوق شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: علاوه بر پرداخت 1050 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از محل اجرای قانون اشتغال روستایی و عشایری، 450 میلیارد تومان نیز از سایر منابع صندوق توسعه برای اشتغال زایی پرداخت شده است.

نوراله زاده گفت: در مجموع با احتساب منابع قانون اشتغال روستایی و سایر منابع، حدود 1500 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح های اشتغالزا از طرف صندوق کارآفرینی امید در سال جاری به متقاضیان اعطا شده است.

نوراله زاده با پیش بینی ایجاد 52 هزار و 763 فرصت شغلی با اتمام پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از سوی صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق پیش از اجرای طرح اشتغال روستایی توسط دولت و اختصاص 1.5 میلیارد دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، سالانه حدود 60 هزار فرصت شغلی ایجاد می کرد که با تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی، همگام با تعهدات سالهای گذشته به همین میزان نیز اشتغالزایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، از بهمن ماه سال گذشته اختصاص معادل ریالی 1.5 میلیارد دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری در دستور کار دولت قرار گرفت که به حدود 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی تبدیل شد.

از کل اعتبار 1.5 میلیارد دلاری، تاکنون 750 میلیون دلار نزد چهار موسسه عامل صندوق کارآفرینی امید، بانک کشاورزی، پست بانک و بانک توسعه تعاون سپرده‌گذاری شده است و مابقی منابع نیز در مرحله تخصیص اعتبار قرار دارند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها