کد خبر: 271997
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۱۰:۰۸:۰۰
| |

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

اراده نظام رسیدن به مرجعیت علمی دنیا در 40 سال آتی است

محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اراده نظام این است که مرجعیت علمی بین المللی را در 40 سال آتی به دست آورد البته قبل از آن باید بسترسازی صورت گیرد.

اراده نظام رسیدن به مرجعیت علمی دنیا در 40 سال آتی است
کد خبر: 271997
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۱۰:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدمهدی زاهدی روز چهارشنبه در سیزدهمین کنفرانس ملی یاددهی و یادگیری الکترونیکی در دانشگاه خواجه نصیر طوسی گفت: رهبری بیانیه ای ارائه کردند که نگاه به 40 سال آینده بود هر چند نظام ما در حوزه علم و فناوری سرمایه گذاری بسیاری جدا از رویکرد دولت ها و اینکه چه دولتی سر کار بوده، داشته است اما باید دید از این پس چه باید کرد تا به این مرجعیت دست یابیم.


وی تاکید کرد: در افق 40 ساله بحثی به عنوان مرجعیت علمی داریم و باید به جایی برسیم که در دنیا در چند سرشاخه مرجع شویم البته اکنون در سلول های بنیادی رتبه دوم و در هوا و فضا و نانو رتبه زیر 10 را دنیا داریم در داروسازی و بیوشیمی هم توانمند زیادی به دست آورده ایم و توان رسیدن به رتبه های بالاتر را داریم.


عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشگاه ها باید از وضعیت فعلی بیرون آمده و ضمن اینکه کارآفرین باشند به گونه ای افراد را تربیت کنند و آموزش دهند و سیستم آموزشی و پژوهشی آنچنان درگیر با خارج از محیط دانشگاه شود که از اقتصاد سنتی مبنی بر نفت به اقتصاد دانش بنیان و کارآفرین برسیم.


وی ادامه داد: برای رهایی از وضعیت اقتصاد موجود، دانشگاه ها باید آموزش به سبک فعلی را کنار بگذارند و از امکاناتی همچون آموزش الکترونیکی استفاده کنند البته باید رویکرد ها هم تغییر کند.


این نماینده مجلس بیان داشت: باید شیوه پذیرش دانشجو و آئین نامه استخدامی را تغییر دهیم و در این رابطه اقداماتی آغاز شده که یکی از آنها این است که اکنون محور جذب استاد را مقالات قرار داده‌ایم.


زاهدی اضافه کرد: از آنجا که زیر مجموعه فناوری نرم، صنعت یادگیری الکترونیکی است دانشگاه باید با جامعه همراه شده و در این فناوری نرم پیشقدم شود.


به گفته وی هنوز در این بخش فناوری نرم که با انسان سر و کار دارد باید وارد نشده ایم بخشی که روح، جسم، فرهنگ و اجتماع را در بر می گیرد هر گاه توانستیم فناوری نرم را در کشور رونق دهیم آن موقع برای فناوری نرم آموزش الکترونیکی هم پای کار می آید و البته صرفا نه در بخش دولتی بلکه در تمامی بخش های خصوصی و زندگی فردی و اجتماعی ورود می کند و آن هنگام تغییرات اساسی در نحوه حکومت داری و تصمیم گیری و سیاستگذاری ها صورت می گیرد تا به مرجعیت علمی و اقتصادی متکی بر دانش برسیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها