کد خبر: 272013
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۱۰:۴۵:۱۷
| |

جمشید عدالتیان، اقتصاددان:

اقتصاد ایران باید به سمت خصوصی‌سازی حرکت کند

یک فعال بخش خصوصی معتقد است: امروز نیاز اصلی اقتصاد ایران حرکت به سمت هوشمندسازی است و در این زمینه اتاق بازرگانی می‌تواند نقشی مهم و کلیدی ایفا کند.

اقتصاد ایران باید به سمت خصوصی‌سازی حرکت کند
کد خبر: 272013
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۱۰:۴۵:۱۷

اعتمادآنلاین| جمشید عدالتیان اقتصاددان گفت: امروز اقتصاد جهان به سمتی حرکت کرده که دیگر شکل و شمایل سابق را ندارد و ایران نیز اگر می‌خواهد از این دوران سخت عبور کرده و به توسعه نزدیک شود، راهی جز حرکت به سمت هوشمند سازی ندارد.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته اقدامات مثبتی از سوی اتاق بازرگانی ایران انجام شد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت، توضیح داد:‌ اگر محدودیت‌ها و مشکلات موجود در اقتصاد ایران را در نظر داشته باشیم اقدامات صورت گرفته منفی نبوده‌اند، اما شاید برای آنکه اتاق بتواند نقش حیاتی و کلیدی خود را دنبال کند، باید به سمت گزینه‌های جدید مانند اقتصاد هوشمند رفت.

عضو شورای پیشکسوتان اتاق بازرگانی ایران در توضیح چگونگی حرکت به سمت این اقتصاد هوشمند گفت: آنچه در این حوزه اهمیت بسیاری دارد فهم درست از اقتصاد هوشمند است. این اقتصاد یک مرحله از دیجیتال سازی نیز جلوتر است و فضای جدیدی را در اختیار استارت آپ‌ها قرار می‌دهد.

عدالتیان ادامه داد: اتاق بازرگانی برای افزایش میزان تاثیرگذاری خود در اقتصاد باید به این اقتصاد بها دهد و شاید اتاق به محور فعالیت این شرکت‌ها تبدیل شده و فضایی برای مشاوره و حمایت از شرکت‌های جدید تشکیل دهد. با پیگیری این اصول هم تغییری جدید در عملکرد اتاق به وجود می‌آید و هم اقتصاد ایران آماده حضور در دوران جدید خود خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر فضا و مجموعه‌ای نیاز به تنفس جدید و ورود تفکرات نو دارد، تاکید کرد: با وجود آنکه در دوره‌ای که گذشت اتاق توانست در برخی حوزه‌ها کارایی قابل قبولی داشته باشد، اما شاید در دوره جدید و با به وجود آمدن برخی تحولات شرایط برای تنوع بخشی به فعالیت‌ها و پرداختن به مسئولیت‌ها فراهم شود.

با پایان یافتن دوره چهار ساله اتاق بازرگانی دوره هشتم، فعالان بخش خصوصی آماده انتخاب جدیدترین نمایندگان خود می‌شوند.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته انتخابات دوره جدید اتاق بازرگانی 11 اسفند امسال برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها