کد خبر: 272122
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۱۳:۴۹:۰۰
| |

وزیر ورزش:

بسکتبال در حال پوست اندازی است

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: تیم ملی بسکتبال ایران در حال جوان گرایی و پوست اندازی است.

بسکتبال در حال پوست اندازی است
کد خبر: 272122
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۱۳:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه تمرین تیم ملی بسکتبال و در جمع خبرنگاران گفت: رشته بسکتبال از چند جهت برای ما بسیار مهم است. رویدادهای بین‌المللی که بتوانند ما را به مسابقات جهانی برسانند اهمیت بالایی دارند. الان نیز در بسکتبال آخرین پنجره انتخابی‌ها برای جام‌جهانی را پیش رو داریم که تیم ملی ایران باید با تیم‌ های ژاپن و استرالیا دو تیم پر قدرت آسیا دیدار کند.


وی ادامه داد: باید تمرکز خود را روی این دو بازی بگذاریم تا نتیجه‌ای آبرومندانه کسب کنیم. بسکتبال مانند هندبال با توجه به استعدادهایی که دارد رشته ‌ای است که می ‌تواند در عرصه‌ های بین ‌المللی مانند والیبال بیش از این‌ ها بدرخشد. از نظر ما بسکتبال ایران پتانسیل اینکه در جمع 15 تیم برتر دنیا باشد دارد.


وزیر ورزش و جوانان همچنین گفت: در هندبال 12 لژیونر داریم که نشان از پتانسیل بالای آن در ایران است. تیم بسکتبال هم در حال پوست اندازی است، بازیکنان جوان اضافه شده اند و به لحاظ فیزیکی و تکنیکی بازیکن ‌های سرحالی به تیم اضافه شده‌اند و امیدواریم با همت تیمی که صورت می‌گیرد، به نتایج خوبی دست پیدا کنند.


او در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت پاداش به بازیکنان بسکتبال بر اساس آیین‌نامه خواهد بود؟ اظهار کرد: به هیچ عنوان در آیین نامه بحثی در خصوص پاداش‌ برای صعود به جام‌جهانی نداریم اما بسکتبالی ‌ها در مرحله حساسی هستند تا با گام‌های محکم خود شرایط خوبی را برای بسکتبال ایران رقم بزنند. ما هم سعی می‌کنیم حمایت لازم را انجام دهیم.


وزیر ورزش در مورد حذف برخی ملی‌پوشان مانند حامد حدادی و ارسلان کاظمی نیز گفت: همه این موارد در اختیار فدراسیون و کادرفنی تیم ملی است.


وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت‌ ورزش با درخواست افزایش بودجه فدراسیون بسکتبال موافقت خواهد کرد؟ گفت: هنوز لایحه بودجه سال آینده در مجلس تصویب نشده و اطلاع دقیقی از بودجه خود نداریم. ابتدا باید رقم قطعی بودجه ما مشخص شود تا در این مورد تصمیم بگیریم.


سلطانی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا وزارت برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال شخص خاصی را به فدراسیون فوتبال معرفی کرده است؟ گفت: همه این موارد در فدراسیون فوتبال باید تصمیم گیری شود چون از وظایف اصلی فدراسیون است.
او در واکنش به این سوال که گفته می‌شود فدراسیون جهانی جودو تصمیم دارد برای انتخابات فدراسیون ایران ناظری را اعزام کند؟ بیان کرد: بنده صحبتی را در این مورد نشنیده‌ام.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها