کد خبر: 272183
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۱۶:۵۶:۰۰
| |

دبیر فدراسیون ورزش‌های رزمی:

اعزام نشدن تیم‌ها به رقابت‌های جهانی امتیاز منفی دارد

فرهنگ شادنیا دبیر فدراسیون ورزش‌های رزمی عنوان کرد: اعزام نشدن تیم‌ها به رقابت‌های جهانی و رسمی روی رده بندی ایران در فدراسیون جهانی رزمی اثرمنفی دارد.

اعزام نشدن تیم‌ها به رقابت‌های جهانی امتیاز منفی دارد
کد خبر: 272183
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۱۶:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| فرهنگ شادنیا در حاشیه بر گزاری مجمع سالانه هیات رزمی فارس گفت: ما تابع سیاست های انقباضی دولت هستیم از این رو دراعزام ها سعی می کنیم با تعداد کمتری ورزشکار شرکت کنیم و یا اگر ضرورت ندارد،اصلا اعزام نخواهیم کرد.


وی اضافه کرد: درسال 98 چندین مسابقه مهم خارجی در پیش داریم و مقرر شده در این رقابت ها که انتخابی جهانی است شرکت کنیم تا در رده بندی (رنکینگ ) جهانی امتیاز از دست ندهیم.


شادنیا ادامه داد: درفروردین ماه سال 98 شیراز میزبان رشته ِکندو ( سامورایی ) بین المللی است و همچنین تیم موی تای به مسابقات استرالیا که انتخابی جام جهانی است و پیکارهای موتای تایلند نیز اعزام خواهد شد.


دبیر فدراسیون ورزش های رزمی اضافه کرد: سعی کرده ایم به دلیل مشکلات ارزی برای اعزام به رقابت های خارجی، مسابقات برخی از سبک ها را در کشورمان و آن هم با گرفتن حامی مالی (اسپانسر) برگزار کنیم که البته حامیان مالی هم خود گرفتار مشکلات اقتصادی هستند و کمتر به ورزش عنایت دارند.


او گفت: از کارهای مهمی که در فدراسیون انجام داده ایم سامان دهی سبک هایی است که در زیر زمین ها کار می کردند، چرا که مشکلاتی داشتند و تخلف هایی هم صورت می گرفت.


شادنیا اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان این اختیار را به فدراسیون رزمی داد تا سبک هایی که در زیر زمین ها فعالیت می کردند شناسایی و ساماندهی کند تا آسیب هایی که امکان داشت بوجود بیاید، تبدیل به فرصت شود.


دبیر فدراسیون ورزش های رزمی در مورد رشته پنجاک سیلات که برای نخستین بار در بازی های آسیایی 2018 اندونزی برگزار شد، بیان داشت: از چهار سال پیش به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده بودیم این رشته وارد بازی های آسیایی می شود اما کسی به حرفمان گوش نداد.


وی گفت: این رشته رزمی مربوط به کشوراندونزی است و آنها در بازی ها آسیایی 2018 که میزبان بودند از 16 مدال این رشته 14 مدال را به خود اختصاص دادند و تنها در سنگین وزن نتوانستند نتیجه بگیرند که ما باید در این وزن ها بیشتر کار کنیم.


دبیر فدراسیون ورزش های رزمی افزود: باید روی رشته پنجاک سیلات بیشتر کار کنیم تا در بازی های آسیایی 2022 چین، بتوانیم نتیجه مطلوب بگیریم.


شادنیا بیان کرد: نقش خانواده ها در انتخاب های رشته های مورد نظر فرزندانشان بسیارمهم است و ما نیز در برنامه استعداد یابی می کوشیم کسانی را که می توانند در رشته های رزمی موفق باشند، شناسایی کنیم.


وی گفت: ما به دنبال حذف سبک هایی که به صورت سیال به وجود می آیند نیستیم از این رو آن ها را هم ساماندهی خواهیم کرد تا حاشیه ها کمتر شود.


دبیر فدراسیون ورزش های رزمی در مورد مجمع سالانه هیات رزمی فارس گفت: این استان در گزارش سالانه خود با نگاه نظم و محوریت آموزش عملکرد خوبی داشته و همه چیز حسابرسی شده بود.


شادنیا گفت: محمدرضا اوجی رئیس هیات رزمی استان فارس در سامان دهی سبک ها کمک شایانی به فدراسیون کرد و از هیات های فعال و خوب ما در کشور است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها