هشدار «بندر بن سلطان» به قطر: به آمریکا تکیه نکنید

عربستان، قطر را تهدید به کودتا کرد

شاهزاده بندر بن سلطان رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان و سفیر سابق این کشور در واشنگتن با حمله شدیداللحن به قطر هر نوع آشتی و عادی‌سازی روابط با این کشور را بدون الزام دوحه به شرط‌های ریاض محال دانست.

عربستان، قطر را تهدید به کودتا کرد
کد خبر: 272196
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شاهزاده بندر بن سلطان، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان وسفیر سابق این کشور در واشنگتن با حمله شدید اللحن به قطر هر نوع آشتی وعادی سازی روابط با این کشور را بدون الزام دوحه به شرط‌های ریاض محال دانست.

به گزارش اعتمادآنلاین ، شاهزاده بندر در گفت‌وگویی با ایندیپندنت عربی به رهبران قطر هشدار داد گول حضور نیروهای آمریکایی را در خاک خود نخورند، زیرا بزرگترین پایگاه آمریکا در خاورمیانه زمانی «ویلیس» نام داشت که در لیبی مستقر بود. اما وقتی که در این کشور علیه حکومت پادشاهی کودتا شد، یکی از افسران مجری کودتا به این پایگاه رفت، اول به او نسبت به نزدیک شدن به پایگاه هشدار دادند، اما او به آنها خبر داد آمده است تا به آنها بگوید علیه پادشاه لیبی کودتا کرده‌اند. آنها هم به او گفتند این یک مسئله داخلی است و به ما هیچ ارتباطی ندارد، مهم آن است که کسی به پایگاه ما نزدیک نشود.

او مدعی شد حجم توهم دولتمردان قطر روز به روز بزرگ‌تر می‌شود، آنها تصور می‌کنند وجود پایگاه آمریکایی برای حمایت از قطر است، اما نمی‌دانند این پایگاه هدفی جز حفظ منافع واشنگتن ندارد.

او به دوحه توصیه کرد از رخدادهای لیبی عبرت بگیرد زیرا در آن زمان هم پایگاه «ویلس» بزرگ‌ترین پایگاه آمریکای در جهان بود اما نتوانست مانع از کودتا عیه پادشاه آن شود.

این مسئول سابق سعودی در ادامه گفت‌وگویش تاکید کرد: اگر قطری‌ها خود را به تضمین‌های پایگاه آمریکایی مرتبط کرده‌اند هیچ تضمینی برایشان نیست.

سخنان مسئول سابق سازمان اطلاعات سعودی در حالی منتشر می‌شود که پیش از این گزارش‌های غربی از تلاش‌های عربستان و امارات متحده عربی برای انجام کودتای نظامی در قطر و سرنگونی ساختار حاکم بر این شیخ‌نشین سخن گفته بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها