انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران:

میانگین بیکاری در استان تهران 12 درصد است/ نرخ بیکاری استان تهران دارای محرومیت بسیاری است

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران گفت: در حالی میانگین بیکاری استان تهران 12 درصد است که این رقم در کل کشور حدود 11 درصد اعلام می‌شود.

میانگین بیکاری در استان تهران 12 درصد است/ نرخ بیکاری استان تهران دارای محرومیت بسیاری است
کد خبر: 272204
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۱۸:۴۹:۱۸

اعتمادآنلاین| انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران امروز در کارگروه اشتغال استان تهران با اشاره به عدم توازن بین نرخ بیکاری و سهم اعتبارات و تسهیلات تخصیصی اشتغال‌زایی استان تهران، بیان کرد: در حالی میانگین بیکاری استان تهران 12 درصد است که این رقم در کل کشور حدود 11 درصد اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: میزان سهم اشتغال استان تهران در زمینه طرح‌های نیمه‌‌تمام 6.7 درصد، سرمایه در گردش 10.6 درصد و در مجموع 8 درصد است اما متأسفانه سهم‌بری از اعتبارات وزارتخانه 4.6 درصد است که این کاهش سهم‌بری هیچ توجیهی ندارد.

استاندار تهران افزود: از لحاظ نرخ بیکاری استان تهران دارای محرومیت بسیاری است و باید در این زمینه از دستگاه‌های مرتبط پیگیری و مطالبه‌گری داشته باشیم و باید مکاتبه‌ای با وزیر صنعت و معدن صورت پذیرد تا سهم استان تهران به درستی تخصیص پیدا کند.

محسنی بندپی اضافه کرد: هیچ‌گونه کم‌کاری از سوی مدیران در ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب با رشد جمعیت در استان تهران پذیرفتنی نیست و با توجه به استقرار حدود 18 هزار واحد صنعتی در استان، اگر این واحدها نوسازی یا تسهیلات دریافت کنند، می‌توان ظرفیت ویژه‌ای در ایجاد فرصت‌های شغلی ایجاد کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها