کد خبر: 272205
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

گردهمایی دانش‌آموختگان حقوق دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد؛

آیت‌الله محقق‌داماد: خیلی‌ها نمی‌دانند که حقوق شهروندی‌شان چیست

رییس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس و رییس اسکودا گفت: نظام اداره دانشگاه تصمیم گرفته که ارتباط مستمر و سازنده خود را با دانش آموختگان حقوق حفظ کند و در این زمینه الگوی مناسبی در این زمینه برای سایر دانشگاه ها نیز ارائه دهد کما اینکه دانشگاه های بزرگ دنیا نیز ارتباط خود را با دانش آموختگان خود قطع نکرده اند و هم افزایی هایی با هم دارند.

آیت‌الله محقق‌داماد: خیلی‌ها نمی‌دانند که حقوق شهروندی‌شان چیست
کد خبر: 272205
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گردهمایی دانش آموختگان حقوق دانشگاه تربیت مدرسگردهمایی دانش آموختگان حقوق دانشگاه تربیت مدرس عصر امروز در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

در ابتدای این گردهمایی مرتضی شهبازی نیا رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران و رییس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس اظهارداشت: خدارا شاکریم که در این جلسه خورشیدهای ربانی دانشکده حقوق حضور دارند.

وی ضمن قدردانی از اساتید دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس از جمله محقق داماد از وی جهت بنیان گذاری گروه حقوق دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس تشکر کرد و ادامه داد: دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس مدیون محقق داماد است. دانشکده حقوق تربیت مدرس اراده جدی جهت ارتباط با دانش آموختگان دارد و با اهتمام ریاست دانشگاه انجمنی در این خصوص تشکیل داده که دست یاری به سمت دانش آموختگان خود دراز کرده است.

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران با اشاره به فعالیت های دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس، ادامه داد: تا سال 1386 در قالب قبلی فعالیت میکردیم بعد از آن یک گروه به 5 گروه انشعاب پیدا کرد که از دانشکده علوم انسانی منفک شد و به یک دانشکده مستقل تبدیل شد.

اگر قانون داشته باشیم مشکلی در کشور پیش نخواهد آمد

در ادامه این نشست نیز آیت‌الله مصطفی محقق داماد رییس فرهنگستان علوم در مورد نقش دانش حقوق در توسعه اجتماعی کشور اظهار داشت: همه میدانید که در 1286 مرحوم میرزایوسف تبریزی رساله ای تحت عنوان (یک کلمه) نوشت که اخیرا تجدید چاپ شد. براساس مطالب این رساله مشکل اصلی برای عدم پیشرفت یک چیز است و آن قانون است.

وی ادامه داد: خلاصه رساله این بود که اگر قانون داشته باشیم مشکلی در کشور پیش نمی آید. ظاهرا بعد از گذشت یک قرن بنده به این نتیجه رسیدم که مشکل اصلی قانون نیست، قبل از قانون یک چیز را باید بپذیریم و باور کنیم آن این است که هر بشری حق دارد. بشر ذیحق است، این قبل از مسئله تقنین باید پذیرفته شود. واقعیت این است که حق داشتن بشر یک امر جدید است. ما باید به متفکرین و صاحب نظران کشورمان تبریک بگوییم در حالیکه دانشگاه های اروپایی به تقلید از ایران اسم دانشگاه هایی مثل هاروارود و... گذاشتند.

محقق داماد با اشاره به اینکه فارغ التحصیل این مرکز فرقی با بقیه فارغ التحصیل ها دارد چرا که رسالتی بر گردن او قرار داده میشود که دغدغه حقوق ملت است و دغدغه تک تک حقوق مردم است گفت: او دغدغه اش حمایت از حقوق تک تک ملت است نه اینکه فقط نگران احیای حقوق موکلش باشد. مانند یک طبیب که باید نگران سلامت کل جامعه باشد. آقای روحانی اگر شما حقوقدان هستید باید نگران دغدغه مردم باشید. ما برای احیای حقوق مردم درس داده و درس می‌دهیم.

وی با تاکید بر وظایف حقوقدانان اظهارداشت: خیلی ها در کشور ما نمی‌دانند حقوق شهروندیشان چیست. باید فکر کنیم و حقوق شهروندی را به مردم آموزش دهیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها