کد خبر: 272221
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۰۸:۲۰:۰۰
| |

وزیر راه و شهرسازی:

عوارض جاده‌ای بر اساس کیفیت اتوبان تعیین می‌شود/ 50 درصد طرح‌های راهسازی ساوه سال آینده بهره‌برداری می‌شوند

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: عوارض جاده‌ای بر اساس میزان پیمایش و کیفیت اتوبان تعیین می شود و نرخ تعیین شده تابع قوانین سرمایه گذاری است و آزادراه نیز باید امکانات خود را افزایش داده و بهسازی انجام دهد.

عوارض جاده‌ای بر اساس کیفیت اتوبان تعیین می‌شود/ 50 درصد طرح‌های راهسازی ساوه سال آینده بهره‌برداری می‌شوند
کد خبر: 272221
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۰۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی چهارشنبه شب پس از سفر به شهرستان های ساوه و زرندیه و بازدید از روند اجرایی طرح های راهسازی این مناطق در نشستی با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه، فرماندار و برخی مدیران در محل فرمانداری، گفت: طرح کنارگذر ساوه یکی از محورهای ترانزیتی مهم است که در صورت بهره برداری بار ترافیک سنگینی را ساماندهی می‌کند که امید است در پاییز سال 98 به بهره‌برداری برسد.


وی اظهار داشت: ساوه به دلیل اینکه نقطه پایانی اتصال به پایتخت و چند استان دیگر است، ترافیک‌های سنگینی از مناطق مختلف به محور و مسیرهای آن منتقل می شود.


اسلامی تاکید کرد: باید برای عید نوروز تمهیداتی ایجاد شود که مردم در طول سفر و اطراف جاده‌ها به خصوص اتوبان ساوه - همدان و ساوه - تهران برای دقایقی توقف کنند تا علاوه بر رفع خستگی، به کاهش سوانح ناگوار ناشی از خستگی و خواب آلودگی نیز کمک شود.


وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: فضا و چشم انداز اطراف اتوبان های ساوه - تهران و ساوه - همدان خشک و بی روح است و باید سرمایه‌گذاری های جانبی با محوریت نشاط بصری در آن صورت گیرد.


وی ادامه داد: باید در حاشیه اتوبان‌ها، ایستگاه و بازارچه هایی برای توقف مسافران ایجاد شود که این مساله می تواند به تامین معیشت بخشی از مردم نیز کمک کند.


اسلامی اظهار داشت: مسیرهای عبور و مرور این شهرستان هم از لحاظ ترانزیتی و حجم بار و هم از حیث ایمنی و ضریب حرکت باید مناسب سازی و در اتوبان تهران - ساوه نیز باید عملیات هوشمند سازی مسیر انجام شود تا سطح ایمنی بالاتر رود.


وی گفت: 50 درصد از طرح‌های حوزه راه و شهرسازی در شهرستان ساوه با بهره‌گیری از منابع اعتباری لازم در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.


نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای نیز گفت: برای اتمام عملیات آسفالت معابر حاشیه شهر ساوه به حدود یک هزار تن قیر رایگان نیاز است.


«محمد رضا منصوری» افزود: تعریض جاده ساوه - آوه به طول 20 کیلومتر، آسفالت بخش دوم محور ساوه - همدان که در زمره طرح های ملی است از خواسته های مردم این شهرستان است.


وی همچنین از وزیر راه و شهرسازی خواست که برای اجرای طرح های بهسازی جاده حادثه خیز گزل دره به بیات مساعدت شود.


منصوری گفت: مسیر ساوه به زرندیه هم نقاط ضعفی دارد که با دستورات وزیر برطرف می شود.


معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز در این جلسه، گفت: ساوه جعبه تقسیم شریان های اصلی کشور است که موقعیتی استراتژیک دارد.


«علی میرزائی» افزود: شهرستان ساوه از دیرباز به عنوان کریدر شرق به غرب و شمال به جنوب کشور جایگاه مهمی داشته است و رسیدگی به جاده ها و ایمن سازی این مسیرها نه تنها برای مردم این شهرستان بلکه برای کشور سودمند است.


فرماندار ساوه افزود: یکی از مطالبات اصلی مردم بهسازی جاده های شهرستان ساوه است که روزها در اتوبان ها و کنارگذرها شاهد ترافیک سنگینی هستیم.


وی اظهار داشت: از اوایل امسال تاکنون به دلیل سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی برون شهری شهرستان ساوه، 104 تن جان خود را از دست دادند و یک هزار و 646 نفر نیز مجروح شدند.


میرزائی افزود: بیشترین سوانح رانندگی مربوط به محور ساوه - همدان و ساوه - سلفچگان است که بر اساس ارزیابی های به عمل آمده مشکلاتی مانند نبود علائم جاده ای، نبود روشنایی و نیز ناکافی بودن استراحتگاه ها از دلایل این حوادث ناگوار است.


فرماندار ساوه اظهار داشت: تکمیل و بهره برداری کنارگذر، پوشش آسفالت غرق آباد و نوبران، دو بانده کردن محور ساوه - همدان و تکمیل و بهسازی جاده بیات از جمله مطالبات اصلی مردم این شهرستان است.


شهرستان ساوه دارای 147 کیلومتر آزادراه، 40 کیلومتر بزرگراه، 100 کیلومتر راه اصلی و افزون بر 600 کیلومتر راه فرعی و روستایی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها