کد خبر: 272223
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۰۸:۳۲:۰۰
| |

معاون کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حفظ اشتغال موجود در دستورکار مدیران استانی قرار گیرد

حاتم شاه‌کرمی،‌ معاون کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌بریم، گفت: متاسفانه تحریم‌ها اثرات خود را بر روی تولیدات و اقتصاد ما گذاشته است، این شرایط باعث شده است تا به جامعه هدف ما آسیب‌هایی وارد شود.

حفظ اشتغال موجود در دستورکار مدیران استانی قرار گیرد
کد خبر: 272223
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۰۸:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حاتم شاه کرمی معاون کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی، وجود این شورای هماهنگی را ضروری دانست و بیان کرد: ما در شرایط کنونی به شدت نیازمند هم افزایی هستیم.

وی سطح انتظارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مراتب بیشتر از وضعیت موجود عنوان کرد و افزود: انتظار ما این است که خود اعضای شورای هماهنگی عامل ترویج امید و نشاط در بین دستگاه های متبوع خود و در بین جامعه هدف این وزارت خانه که عموم مردم را شامل می شود، باشند، اما متاسفانه در مجموع کل کشور آن انتظاری که از شورای هماهنگی مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان ها وجود دارد، محقق نشده است.

شاه کرمی یکی از وظایف مدیران استانی را قانون مداری در راستای جلب اعتماد جامعه هدف بیان کرد و گفت: در راستای قانون مداری، شفافیت به عنوان یکی از تاکیدات مقام وزارت باید وجود داشته باشد. در بعضی از مواقع جامعه هدف ما به دلیل عدم رعایت عدالت در قانون و قانون مداری از ما گله مند است، از این رو مدیران استانی باید قانون را به صورت شفاف دنبال کنند و زمینه های تحقق عدالت در ارائه خدمات را برای جامعه هدف فراهم کنند.

وی ادامه داد: ما از طرفی با حجم بالای مراکز آموزشی در بخش خصوصی و دولتی مواجه هستیم و از طرف دیگر نیروهای دارای مهارت لازم و مورد نیاز بازار کار را تامین نمی کنیم. ما چنین ظرفیت هایی را در اختیار داریم اما متاسفانه نمی توانیم نیاز بازار کار را در حوزه تامین نیروی کار و با استفاده از نیروهای فنی و دارای دانش کافی تامین کنیم. یکی از دلایل اصلی بروز چنین مشکلاتی این است که آموزش و آزمون ها صرفا به صورت تئوری و بر روی کاغذ هستند.

وی تنها راه تامین نیروی صاحب مهارت با استفاده از ظرفیت های موجود را پروژه محور کردن آموزش و مهارت آموزی دانست و اضافه کرد: بازار کار ما امروزه به دنبال مهارت است و این موضوعی است که باید به شدت در استان ها مورد توجه قرار گیرد، از این رو به کمک مدیران استانی باید در خصوص این مهم مطالعه ‌و به تناسب شرایط هر استان، پیشنهادات مربوطه ارائه شود.

معاون کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شرایط سخت اقتصادی به سر می بریم، گفت: متاسفانه تحریم ها اثرات خود را بر روی تولیدات و اقتصاد ما گذاشته است، البته کارفرمایان و دولتمردان ما با تلاش های خود در صدد رفع مشکلات هستند. این شرایط باعث شده است تا به جامعه هدف ما آسیب هایی وارد شود که در استان مرکزی نیز این آسیب ها قابل مشاهده است، در چنین شرایطی باید حفظ اشتغال موجود در دستور کار مدیران استانی قرار گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها