روز‌های آخر سال در گالر‌ی‌های تهران چه خبر است؟

بسیاری از گالری‌های تهران در نخستین روزهای آخرین ماه سال و همزمان با برگزاری یازدهمین جشنواره تجسمی فجر در حال برگزاری هستند و نمایشگاه‌هایی نیز قرار است افتتاح شوند.

روز‌های آخر سال در گالر‌ی‌های تهران چه خبر است؟
کد خبر: 272271
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۱۰:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در گالری‌های تهران چه خبر است؟ اطلاعاتی از اجرا و نمایشگا‌ه‌هایی که در روز‌های آخر سال نمایش داده می‌شود.

«نویسه در چارچوب رهایی» در گالری ایده

نمایشگاه آثار نقاشی خط ابراهیم وفایی با عنوان «نویسه در چارچوب رهایی» روز جمعه (سوم اسفند ماه) از ساعت 16 الی 20 در گالری ایده افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا روز چهارشنبه (8 اسفند ماه) برقرار است.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: «خطوط در هم می‌پیچند و بسان پرندگان به ستایش معبود خویش نغمه‌سرایی می‌کنند و حروف همچون بلبلان در طاق‌بندی‌های دو بعدی بوم در گشت و گذارند …»

گالری ایده در میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک 26 واقع شده است.

عکس1

نمایشگاه دو هنرمند آلمانی در آرت‌سنتر

نمایشگاه کنوت و اینگرید راینهارد، دو هنرمند آلمانی باعنوان «روب‌آرت» روز جمعه (سوم اسفند ماه) در آرت‌سنتر افتتاح می‌شود.

این دو هنرمند درباره کارشان که ترکیبی از نقطه و خط است، توضیح می‌دهند: «از نقطه شروع شد. ما در ایران روابطی را میان کاراکترهای خوشنویسی با هنر خودمان یافته‌ایم. همچنین درک ما از تجلی هنر خود به‌عنوان نوشتاری متشکل از خط‌ها و نقطه‌هاست. پنل‌های شیشه‌ای سوراخ‌شده که از پس یکدیگر نمایان می‌شوند، فضایی ی را با کمک نور خلق می‌کنند.

انعکاس ورق‌های شیشه‌ای با نقاط سوراخ‌شده یکی پس از دیگری برای ایجاد یک شئ سه بعدی چون کره، سر انسان، پیکر و … در زبان مصنوعی ما، علوم طبیعی معاصر محور اندیشه‌های ما بود. نتایج تحقیقات نانو برای ما الهام‌بخش ساخت سازه‌های مشابه با ابزارهای مدرنی همچون رایانه‌ها و روبات‌ها بود.»

گشایش این نمایشگاه روز جمعه (سوم اسفند ماه) ساعت 16 تا 21 است و علاقه‌مندان می‌توانند تا 14 اسفند ماه هر روز ساعت 12 تا 21 به بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک 145، باغ انجمن خوشنویسان، آرت‌سنتر باغ مراجعه کنند.

عکس1

نقاشی‌های آرمان یعقوب‌پور در گالری «گلستان»

نمایشگاه نقاشی‌های آرمان یعقوب‌پور روز جمعه (سوم اسفند ماه) از ساعت 16 الی 20 در گالری گلستان افتتاح می‌شود و تا روز چهارشنبه (15 اسفمند ماه) نیز ادامه دارد.

امکان بازدید از این نمایشگاه از جمعه تا سه‌شنبه ساعت 16 تا 20 و چهارشنبه‌ها ساعت 16 تا 19 فراهم است. این گالری سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

گالری گلستان در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 24 واقع شده است.

عکس1

«دوباره ببین» در گالری نقش جهان

نمایشگاه نقاشی‌های عسل برومند با عنوان «دوباره ببین» روز جمعه (سوم اسفند ماه) در گالری نقش جهان تهران افتتاح می‌شود.

عسل برومند متولد 1357 و تحصیل‌کرده در رشته گرافیک است. او فعالیت هنری خود را به مدت 15 سال است در زمینه نقاشی و عکاسی آغاز کرده و تا کنون در 6 نمایشگاه گروهی شرکت داشته است. بیشتر آثار او در سبک انتراعی است.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز جمعه (سوم اسفند ماه) از ساعت 16 الی 20 در نگارخانه نقش جهان برگزار می‌شود. این نگارخانه در در نیاوران، از میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت الله محمودی 2، پلاک9 واقع شده است.

در بخشی از بیانیه نمایشگاه «دوباره ببین» آمده است: «بی‌شک طبیعت یکی از منابع حائز اهمیت و الهام‌بخش در زمینه هنر و زندگی است. این موضوع نه‌تنها واقعیتی غیرقابل انکار، بلکه به لحاظ فلسفه و هنر بسیار تأثیرگذار، خالصانه و درخور توجه است. با نگاهی دیگر می‌توان از این گستره بی‌کران، شگفتی‌آور و بی‌همتا با تمام زیبایی‌ها و خشونت‌هایش آموخت. هستی حقیقتی ناب و دریافتی روشن از آگاهانه زیستن در اختیار ما قرار می‌دهد ….»

سرامیکِ «ققنوس شمعدانی» در نگارخانه سرو

نمایشگاه سرامیکِ «قنوس شمعدانی» آثار مریم دهقانی، شنبه (چهارم اسفندماه) در نگارخانه فرهنگسرای سرو افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه با 100 اثر سرامیکی شامل گلدان، بشقاب‌های تزئینی و کاربردی با تزئینات و نقوش گیاهی و سنتی و ست هفت سین، به مدت یک هفته از ساعت 10 الی 19 برگزار است.

مریم دهقانی متولد 1359 و کاردانی نقاشی و دستیار آموزش در فرهنگسرای سرو است. او بیش از 18 سال در فرهنگسراها و مراکز سازمان فرهنگی هنری (به صورت قراردادی و مدرس) سابقه فعالیت دارد؛ برگزاری نمایشگاه انفرادی مدادرنگی و کارت پستال‌های دست ساز، نمایشگاه انفرادی کاریکاتور، نمایشگاه انفرادی رنگ و روغن، نمایشگاه گروهی نگارگری و تذهیب، نمایشگاه گروهی نقاشی ایرانی،، طراحی و اجرای اولین تندیس جشنواره خلاقیت کودکان و نوجوانان و … از جمله فعالیت‌های هنری مریم دهقانی است.

فرهنگ سرای سرو واقع در خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از پارک ساعی، کوی ساعی دوم است.

عکس1

«زمزمه‌ها» در گالری دیلمان

طراحی‌ها و تصویرسازی‌ها قباد شیوا که 26 بهمن ماه در گالری دیلمان افتتاح شد، تا روز جمعه (24 اسفند ماه) نیز ادامه دارد.

این نمایشگاه شامل 95 اثر کمتر دیده شده از قباد شیوا طی سال‌های 1345 تا 1390 است که شامل تصویرسازی‌های مجله تماشا، مجموعه تصویرسازی افسانه‌های ایرانی و طراحی‌های شخصی این پیشکسوت هنرهای تجسمی است. همچنین تمام این آثار نسخه اصلی هستند.

شیوا متولد 1319 است و در سال 1345 از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته نقاشی فارغ‌التحصیل شد. او یکی از برجسته‌ترین هنرمندان معاصر ایران به‌شمار می‌رود. شیوا پس از 60 سال فعالیت حرفه‌ای همچنان به کار و آموزش مداوم مشغول است.

گالری دیلمان در خیابان شریعتی، بالاتر از ظفر، خیابان پور مشکانی (کودکان غزه)، شماره 50 واقع شده است. این گالری هر روز (به غیر از شنبه‌ها) از ساعت 16 الی 20 امکان بازدید دارد.

همچنین ساعت کار افتتاحیه 16:30 الی 20:30 اعلام شده است.

عکس1

«این کیست این» در گالری شیرین

نمایشگاه نقاشی علیرضا آسانلو نیز تا روز چهارشنبه (8 اسفند ماه) نیز ادامه دارد.

سمیه رمضان‌ماهی در توصیف آثار علیرضا آسانلو اینگونه نوشته است: مجموعه پیش رو با عنوان «این کیست این؟» ارتباط وجود انسان و جریان هستی را از زاویه‌ای عارفانه و شرقی بازنمایی می‌کند. هنرمند با محوریت قرار دادن پیکره انسانی، به عنوان عالی‌ترین موضوع وجود یافته در عالم، ذهن مخاطب را به پرسش از ماهیت زندگی فرا می‌خواند؛ چه چیز در وجود آدمی او را موجود می‌کند و چگونه زندگی در او جاری می‌شود؟ تأمل در تابلوهای آسانلو، دربردارنده پاسخ‌های او به این پرسش‌های بنیادین است که در ضرباهنگ پویای قلمو و کاردک، آثاری پر تپش، زنده و پویا خلق کرده و در گذرگاه شک و یقین معلق مانده‌اند.»

گالری شیرین در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک 5 واقع شده است. این گالری هر روز به غیر از (دوشنبه‌ها) از ساعت 16 الی 20 امکان بازدید دارد.

همچنین ساعت کار افتتاحیه این نمایشگاه 16 الی 20 اعلام شده است.

نمایشگاه «پاسپورت» در گالری ژاله

«پاسپورت» عنوان نمایشگاه گروهی سلف پرتره هنرمندان نقاش است که توسط سعید نودهی گردآوری شده است. این نمایشگاه تا روز سه‌شنبه (هفتم اسفند ماه) ادامه دارد.

سعید نودهی درباره این نمایشگاه می‌گوید: هنرمندان با کشیدن سلف پرتره تلاش می‌کنند تا تحلیلی شخصی از خودشان ارائه بدهند و در طول تاریخ هنرمندانی چون «رامبرانت»، «ون گوگ»، «گوگن»، «پیکاسو»، «ماتیس» و … هر یک به تعبیری «خود» را در مقابل «خود» قرار داده و سلف پرتره خودشان را کشیده‌اند.

در این نمایشگاه، سلف پرتره‌های علیرضا آدم بکان، فرشاد آل خمیس، پونه اوشیدری، سعید احمدزاده، ابوسعید اسدی، رامین اعتمادی بزرگ، محمود باجلان، هما بذر افشان، محمد جعفر پاکروان، علیرضا پویا، علی پیروز، حسین تمجید، مهرداد جعفری، محسن جمالی نیک، شبنم جهانشاهی، علیرضا چلیپا، وحید چمانی، مصطفی چوبتراش، داریوش حسینی، مرتضی خسروی، نسیم داوری، آناهیتا درگاهی، هومن درخشنده، مهدی راحمی، دنیا رستمی، مجتبی رمزی، مسیب زارع، میلاد زینلی، امید شایان، علی شفیع آبادی، فرشید شیوا، اوژن شیرافکن، کامبیز صبری، نجوا عرفانی، کیانا غیایی، حمید فام، مهسا کریمی زاده، نجمه کزازی، مسعود کشمیری، محمد مساوات، فرهاد مفوز، سپیده نوری، شادی نویانی و مرتضی یزدانی به نمایش گذاشته شده است.

گالری «ژاله» در خیابان کریم خان، خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر، پلاک 3 واقع شده است.

نقاشی‌های جمال سوزنده‌مقدم در گالری ساربان

نمایشگاه نقاشی‌های جمال سوزنده‌مقدم با عنوان «غائله» در روز جمعه (26 بهمن ماه) افتتاح شده و تا روز دوشنبه (6 اسفند ماه) ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای تماشای آثار می‌توانند همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 الی 20 به گالری ساربان به نشانی سهروردی شمالی، هویزه غربی، نبش یوسفی پلاک 130 مراجعه کنند.

سوزنده مقدم متولد 1355 در تبریز و دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی نقاشی است. او در حدود 90 نمایشگاه گروهی و انفرادی حضور داشته که از آنها می‌توان به جشنواره تجسمی فجر، دوسالانه‌ی نقاشی ایران، نمایشگاه بین‌المللی نقاشان جهان در سوئد و هفته‌ی فرهنگی تبریز در تاجیکستان اشاره کرد.

جمال سوزنده‌مقدم در اغلب آثارش با زیست انسان و اغتشاشات ذهنی‌اش سر و کار دارد. نقاشی‌های او از آسیب‌ها و تأثیرات هیجانات ذهنی و جسمی انسان می‌گوید. او در بخشی از توضیح خود برای این نمایشگاه آورده است: زندگی غائله‌ای بیش نیست؛ با تمام رخدادهایی که جهان پیرامون و بازیگران روزگار، به نام سرنوشت بر ما حاکم می‌کنند. بشر مست دانش حقیرانه‌اش، هزاران هراس را بر جانش مسلط کرده؛ گویی عقل بشر که او را بر دیگر موجودات برتری بخشیده، بلای جانش شده و به حکم عقلانیت جبری، نابودی‌اش ناگزیر شده است. در این تاریکی روزگار، در نقطه‌ای که ایستاده‌ایم، عدالت همچون خورشید در حال غروب است. بشرِ بلاتکلیف در تیرگی، طالب نور است اما از هراس گرمای آتشی که خود افروخته به جست‌وجوی سایه برمی‌خیزد.

«سکراتِ» یحیی گمار

نمایشگاه نقاشی یحیی گمار با عنوان «سکرات» تا روز چهارشنبه (هستم اسفند ماه) در گالری ثالث برگزار است.

آثار عرضه شده در این نمایشگاه شامل 6 تابلوی نقاشی با تکنیک اکریلیک، که بزرگترین آنها 170/410 سانتیمتر است.

گالری ثالث در خیابان کریمخان، بین ماهشهر و ایرانشهر، شماره 148 واقع شده است.

یادی از «تکیه دولت» در گالری نیان

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های کاوه کاووسی، تا 17 اسفند ماه در گالری نیان برپاست. در این نمایشگاه حدود 30 اثر از مجموعه‌ی جدید کاووسی با عنوان «تکیه دولت» به نمایش درآمده است. این هنرمند در این مجموعه که پژوهش و کار بر روی آن را از سال 1394 آغاز کرده، به تکیه دولت به عنوان یک مکان تاریخی و سیاسی نگاهی تازه داشته است.

کاووسی درباره آثار خود در مجموعه «تکیه دولت» می‌گوید: مکان‌ها می‌توانند به طور خاص و قدرتمند تاریخ‌ساز باشند و زمان را شکل بدهند، از این جهت تکیه دولت به عنوان یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین سازه‌های تاریخ ما در عصر قاجار، که محل شکل‌گیری وقایع مهم و تأثیرگذاری در مسیر حرکت به سمت ایران معاصر بوده، مورد توجه من قرار گرفت؛ چراکه گمان می‌کنم بازنمایی این مکان که در دوران خود تاریخ‌ساز بوده است، هنوز هم بعد از گذشت حداقل یک قرن و در غیاب خود این مکان نیز می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات درباره تاریخ معاصر ایران باشد.

گالری نیان در بلور اندرزگو، بلوار صبا، کوچه شب‌نما، نبش کوچه گوهر، شماره 2 واقع شده و همه روزه از ساعت 16 الی 20 میزبان بازدیدکنندگان است. این گالری روزهای شنبه تعطیل است.

نمایش عکس‌های آرا گولر در مرکز نبشی

مرکز نبشی در آخرین رویداد سال 97 خود عکس‌های آرا گولر، عکاس ترکیه‌ای که چندی پیش در 90 سالگی درگذشت، به نمایش گذاشته بود.

در این نمایشگاه که عنوان آن «آرا گولر، وقایع‌نگار تاریخ فراموش‌شده» است علاوه بر نمایش گزیده‌ای از عکس‌های این فوتوژورنالیست، از کتاب عکس‌های او نیز رونمایی می‌شود.

این نمایشگاه از 13 بهمن تا 24 اسفند ماه، هر روز به غیر از جمعه‌ها در مرکز نبشی واقع‌شده در خیابان ویلا، نبش کوچه خسرو برپا است.

همچنین اولین نمایش فیلم مستند «جهان آن‌گونه که هست» ساخته «جوشکون آرال» مستندساز ترکیه که به زندگی و کارنامه حرفه‌ای آرا گولر می‌پردازد به همراه نشست و گفت‌وگو در باب زندگی و هنر این عکاس فقید با حضور سیف‌الله صمدیان عکاس، فیلمساز و فیلم‌بردار ایرانی در تاریخ 14 بهمن ماه، ساعت 17 برگزار می‌شود.

«رز سفید» در گالری محسن

نمایشگاه انفرادی سارا عباسیان تا روز جمعه (17 اسفند ماه) در گالری محسن ادامه دارد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: از کودکان در بسیاری از جنگ‌ها، چه آنهایی که پیشروی قبیله‌ای بوده‌اند و چه آنها که مقاصد سیاسی و اجتماعی داشته‌اند، به طور گسترده‌ای سوءاستفاده‌های نظامی و تبلیغاتی شده است. سارا عباسیان با مجموعه‌ی «رز سفید» همان رویکرد و طریق را نسبت به رفتار انسان در جنگ برگزیده که پیش‌تر در مجموعه‌های نمادین، تیره و سنگین‌اش به نام‌های «شب‌کورها به هم رحم نمی‌کنند»، «گرانش تباهی‌ناپذیر» و «اپیدمی» داشته است: هجوم، تجاوز، زیاده‌خواهی، کینه‌جویی و قتل عام… از نشانه‌های مورد ملاحظه‌ی طراحی‌های متاخر سارا عباسیان صفحات سفید عریان و بی قابی است که بستری برای تاختن کالبدهای شبه‌انسانی و جانوران نمادین شده‌اند. عباسیان هنرمند جنگاوری است که در طراحی‌هایش با ستیزی شورمندانه به بافت کاغذ می‌تازد و با سیاهی قلمش سفیدی کاغذ را چنان می‌ساید تا سیاهی را فاتح نشان دهد؛ این لحظه‌ی جذب تمام نور و حبس آن است.»

گالری محسن در خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک 42 واقع شده است. گالری محسن هر روز (به غیر از پنجشنبه‌ها) از ساعت 16 الی 20 امکان بازدید دارد.

«جهانِ اشیا» در گالری فرشته

نمایشگاه انفرادی «جهانِ اشیا» با مجموعه آثاری از علی رضوی تا روز دوشنبه (6 اسفند ماه) در گالری فرشته برگزار است.

در توضیح گالری «جهانِ اشیا» آمده است: این نمایشگاه تصاویر گرافیتی فی‌البداهه‌ای از جهان را پیش‌روی تماشاگر به نمایش می‌گذارد که پر ازدحام و شلوغ است؛ طبیعت بی‌جان عظیمی که اشیا در آن جان می‌گیرند. اشکال مکعبی که در هم ادغام شده‌اند و یا از هم عبور می‌کنند. تجسمی از فضای پرسپکتیوی و درهم از خطوطی که از هم می‌گذرند و دنیایی را تصویر می‌کنند که خوب یا بد، تمام ابعاد وجودی زندگی شهری، مرگ و هر آنچه در زیست ماست را به نمایش می‌گذارد. او از ناخودآگاه بیدار خود و در همان لحظه، هر آنچه از ذهنش در گذر است را ثبت می‌کند و مانند آجرهای یک بنا در هم می‌آمیزد تا شهری بسازد که چون اشکالی از اشیا مصرفی روی هم تل انبار یا سرریز شده‌اند.

ساعت بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از شنبه‌ها از ساعت 12 الی 20 و جمعه‌ها از ساعت 16 الی 20 اعلام شده است.

گالری فرشته در خیابان شریعتی، نرسیده به پل صدر، جنب شهر کتاب فرشته واقع شده است.

دومین نمایشگاه نقاشی مریم عابدی در گالری ایرانشهر

مریم عابدی یک سال و نیم پس از اولین نمایش انفرادی آثارش در گالری ایرانشهر، دومین نمایشگاه خود را با عنوان «رگ‌چین» از روز جمعه (26 بهمن ماه) تا روز سه‌شنبه (هفتم اسفند ماه) در این گالری برگزار می‌کند.

نمایشگاه «رگ‌چین» با بیانی معاصر نقاشی را در رویارویی با متریال قرار می‌دهد و چارچوب‌های کلاسیک استفاده از بوم و رنگ را به پرسش می‌گیرد. همانند نمایشگاه پیشین، مریم عابدی بوم نقاشی‌اش را به صورت نواری در اندازه‌های مختلف برش می‌دهد و از چینش و بافتن منظم آنها اشکال هندسی مختلفی می‌سازد که ریتمی مشخص را دنبال می‌کنند. این ریتم در بعضی تابلوها تداعی‌گر آجرچینی‌، طاق‌، زیگورات و پلکان است و در موارد دیگر به خلق فرم‌های انتزاعی منتهی می‌شود که می‌توانند ارجاعات متفاوتی داشته باشند.

مریم عابدی پس از اتمام رشته گرافیک در دانشگاه تهران، نقاشی را با گذراندن دوره‌های آموزشی در آکادمی هنر نیویورک «NewYork Academy of Art» به طور جدی آغاز کرد و پس از بازگشت به ایران و برگزاری چند نمایشگاه گروهی فیگوراتیو در ادامه فعالیت‌های هنری‌اش به سمت سبک دیگری از نقاشی سوق یافت.

نمایشگاهی از ذهن و خیال 40 هنرجو

«حرکت» نام نمایشگاه گروهی شاگردان ایرج شافعی است که از روز جمعه (26 بهمن ماه) در آرت تایم گالری آغاز به کار کرد، تا چهارشنبه (هشتم اسند ماه) نیز ادامه دارد.

ایرج شافعی نقاش معاصر درباره برپایی این نمایشگاه توضیح می‌دهد: «حرکت» نمایشگاه گروهی نقاشی با آثاری از 40 هنرمند است. هنرجویانی که در این سال‌ها با آنها کار کرده‌ام، هر کدام دنیای شخصی خود را در ذهن و خیالشان دنبال کرده و به تصویر کشیده‌اند. خود بودن، تقلید نکردن و آگاهی از تاریخ هنر، پایه تدریس من به این هنرمندان است و هر کدام از آنها با تکنیک‌هایی منحصر به فرد و ایده‌های خاص خودشان تابلوهای با ارزشی را خلق کرده‌اند که در این نمایشگاه گروهی به نمایش گذاشته شده است.

آرت تایم گالری در زعفرانیه، خیابان آصف، کوچه پرویز وهابی، پلاک 14 واقع شده است و همه روزه (به غیر از پنجشنبه‌ها) از ساعت 11 تا 18 امکان بازدید دارد.

50 سال نقاشی‌های دیده‌نشده از منوچهر نیازی در گالری بوم

گالری بوم این روزها میزبان 50 سال زندگی نقاشانه منوچهر نیازی است. این نمایشگاه که از 14 دی ماه آغاز شد، همچنان نیز برگزار است.

نیازی درباره مجموعه آثار خود در این نمایشگاه می‌گوید: این یک نمایشگاه متفاوت از من خواهد بود که 50 نمونه شاخص از آثار 50 سال اخیرم را یک جا به نمایش می‌گذارم. خوشحالم در گالری بوم که نمایشگاه‌های شایسته‌ای برای بزرگانی مانند کیارستمی، تناولی و دیگر اساتید برگزار کرده آثارم را ارائه می‌دهم.

نمایشگاه نقاشی‌های منوچهر نیازی تا 17 اسفند ماه (غیر از شنبه‌ها و یکشنبه‌ها) در گالری بوم ادامه دارد.

تمامی آثار به نمایش درآمده در گالری بوم در زمره گنجینه این گالری و در جهت حمایت از هنر ایران است و جنبه فروش ندارد. گالری بوم در خیابان ولیعصر، بالاتر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک 11 واقع است.

هنر سرزمین هلند در موزه ملی ایران

نمایشگاه «باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» 560 اثر تاریخی باستانی هلند را تا 17 فروردین 1398 در موزه ملی ایران به نمایش می‌گذارد. در میان 560 شیء باستانی و تاریخی در 331 ردیف از موزه درنتس شهر آسن در هلند، تابلوهای نقاشی‌ای نیز حضور دارد که هنردوستان علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. گالری نقاشی این نمایشگاه دربرگیرنده منتخبی از آثار هنرمندان هلندی است که عمدتاً شامل مناظر و زندگی روستایی در استان «درنته» است.

یکی از تابلوهای به نمایش درآمده «بر دروازه ابدیت» نام دارد که به دلیل موضوعیت آن با هلند، از مخزن موزه هنرهای معاصر برای نمایش در این نمایشگاه امانت گرفته شده است. تابلویی را که با نام «چشم‌انداز خانه روستایی در درنته 1894» معرفی شده است، مسؤولان موزه درنتس با حمایت «ینکگیرولوتریج» سال گذشته از نهاد دیگری خریداری کرده‌اند، اما تا قبل از انتقال آن به ایران، در هیچکدام از تالارها یا نمایشگاه‌های هلند نمایش داده نشده بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها