علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس:

تحریم دانشگاهی هیچ خللی در پیشرفت‌های علمی کشور ایجاد نمی‌کند

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تحریم دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف توسط کشورهای خارجی گفت: تحریم دانشگاهی هیچ خللی در پیشرفت های علمی کشور ایجاد نمی کند.

تحریم دانشگاهی هیچ خللی در پیشرفت‌های علمی کشور ایجاد نمی‌کند
کد خبر: 272273
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا سلیمی در خصوص تحریم های صورت گرفته توسط کشورهای خارجی بر دانشگاه شهید بهشتی ودانشگاه صنعتی شریف به بهانه فعالیت در زمینه هسته ای گفت: این کشورها با این اقدام خود نشان دادند که نه تنها با مردم کشورمان مشکل دارند، بلکه با رشد و توسعه علم و فناوری نیز مشکل دارند؛ بنابراین باید گفت که این اقدام چهره پلید آنها را نمایان ساخت.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در این خصوص باید گفت تحریم دانشگاه چه معنایی دارد، جز اینکه کشورهای متخاصم در تلاش هستند، کشورهایی همچون ایران که خواهان رسیدن به بالاترین درجات علمی و فناوری هستند را از حرکت بازدارند؛ البته آنها به این نکته واقف هستند که دانشمندان این کشور به هیچ وجه قابل مهار نیستند و درجات علمی را یکی پس از دیگری کسب کرده و قله های دانش را فتح می کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای علم نمی توان سد کشید؛ چرا که اقدامات کشورهای خارجی در خصوص تحریم دانشگاه های ایران، جوانان ایران اسلامی را بیش از گذشته به انجام تحقیقات علمی و فناوری ترغیب می کند که بدون شک این قبیل اقدامات نمی تواند خللی در عزم دانشمندان این کشور ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در مسیر پیشرفت های هسته ای قرار گرفته و کشورهای متخاصم قصد دارند با سنگ اندازی ها از این پیشرفت ها جلوگیری کنند، تصریح کرد: آنها باید بدانند که کشورمان برای این رسیدن به این پیشرفت ها زحمات فراوانی را متحمل شده و شهدای بسیار عزیزی از جمله شهید شهریاری ها و احمدی روشن ها در این مسیر تقدیم کرده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: وزارت علوم باید در راستای رفع این مشکلات و با انجام دیپلماسی علمی و دانشگاهی، تحریم ها کم اثر و بی اثر کند و در این خصوص مجلس شورای اسلامی از وزارت علوم حمایت همه جانبه می کند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها