وزیر امور خارجه روسیه:

آمریکا نظام منع انتشار سلاح‌ هسته‌ای را متزلزل کرده است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا با خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایه های نظام منع انتشار (سلاح هسته‌ای) را متزلزل کرده است.

آمریکا نظام منع انتشار سلاح‌ هسته‌ای را متزلزل کرده است
کد خبر: 272334
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۱۴:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سرگئی لاوروف در همایشی برای گرامیداشت ویتالی چورکین نماینده فقید روسیه در سازمان ملل این مطلب را بیان کرد و گفت که واشنگتن با خروج از برجام توافق ها درباره برنامه هسته ای ایران را به خطر انداخته است.


وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: تقصیر ما نیست که آمریکا تصمیم گرفت از برجام خارج شود و توافق های موجود درباره فعالیت هسته ای ایران را به خطر بیندازد.


لاوروف هشدار داد: اقدامات آمریکا (در برابر برجام) ممکن است تنش های منطقه ای را تشدید کند.


گفتنی است، برجام در سال 2015 بین ایران و گروه 1+5 امضا شد.


ایران مفاد این توافق بین المللی در مورد برنامه هسته ای خود را اجرا کرده و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم بارها آن را تایید کرده است.


«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه امسال، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.


ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، ولی تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.


تحریم‌هایی که آمریکا یکجانبه علیه ملت ایران اعلام می کند، از مدت‌ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جائی که ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها