کد خبر: 272385
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۱۹:۴۵:۰۰
| |

با تصویب هیات دولت؛

بالغ بر 5.6 هزارمیلیارد تومان سهم توسعه سیستان شد

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری عنوان کرد: بالغ بر پنج هزار و 600 میلیارد تومان با 52 طرح در هفت حوزه برای شتاب بخشی به توسعه سیستان و بلوچستان به تصویب هیات دولت رسیده است.

بالغ بر 5.6 هزارمیلیارد تومان سهم توسعه سیستان شد
کد خبر: 272385
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۱۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدباقر نوبخت عصر پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان گفت: این سفر به سیستان و بلوچستان با 2 هدیه از سوی هیات وزیران و رئیس جمهوری انجام می شود.


وی بیان کرد: بعد از سفری که معاون اول رئیس جمهوری در چند هفته قبل به سیستان و بلوچستان داشتند، مقرر شد که ما یک برنامه کوتاه مدت حداکثر 2 و نیم ساله تا پایان دولت دوازدهم برای شتاب بخشی به توسعه این استان طراحی کنیم.


معاون رئیس جمهوری گفت: همچنین طرح ویژه‌ای برای مسکن محرومان تعریف کردیم که بر اساس موافقت‌نامه‌ای با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه، با ساخت 12 هزار واحد مسکونی برای خانوارهای کم درآمد و افراد دارای ویژگی خاص، اجرایی می شود.


وی ادامه داد: مسکن محرومان در مدت زمان یک سال و در دهه فجر سال آینده افتتاح خواهد شد.


نوبخت با اشاره به درآمدهای ناشی از تفاوت قیمت ارز گفت: بی تردید این مساله جزء سیاست های دولت است که هر ریالی از بابت تفاوت ناشی از قیمت ارز کسب کند، آن را دقیقا به خود مردم بازگرداند.


وی ادامه داد: بالغ بر 4 هزار و 500 میلیارد تومان در چند ماه گذشته مابه التفاوت ارزی که برای خوراک پتروشیمی و پالایشگاه ها و فولاد داشتیم به خود مردم در قالب بسته های جبرانی و حمایتی برگرداندیم.


رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هر سیاستی برای سال آینده در این خصوص اعمال شود، همه ی تفاوت ناشی از قیمت ارز به خود مردم برمی گردد.


وی ادامه داد: به طور نمونه 14 میلیارد دلار برای سال آینده از آنچه که در سالجاری در قالب بسته غذایی و حمایتی در حال اجرا داریم با ارز 4 هزار و 200 تومان برای 25 قلم کالای اساسی مردم در نظر گرفتیم.


نوبخت تصریح کرد: اگر این به هر رقم دیگری به جای 4 هزار و 200 تومان برسد مثلا به ارز نیمایی برسد، 60 هزار میلیارد تومان منابع به دست می آید که تصمیم داریم همه ی آنها را به خود مردم برگردانیم.


وی بیان کرد: چنانچه توزیع کالاها با نرخ ارز 4 هزار و 200 تومان انجام شود، در ارائه این اقلام از کالاهای اساسی در حد 60 هزار میلیارد تومان یارانه به صورت کالایی و غذایی در بین مردم توزیع خواهد شد.


محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز پنجشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان شد.


غبارروبی گلزار شهدا، بازدید از مناطق حاشیه‌ای شهر زاهدان و شرکت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان از جمله برنامه‌های سفر نوبخت به زاهدان است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها