کد خبر: 272391
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۲۰:۴۶:۰۰
| |

زاخارووا:

هدف روسیه دفاع از خود است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اعلام نگرانی ناتو از تسلیحات مدرن روسیه که ولادیمیر پوتین از آنها یاد کرده است، عنوان کرد: هدف روسیه تنها دفاع از خود در برابر مداخلات خارجی است.

هدف روسیه دفاع از خود است
کد خبر: 272391
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۲۰:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در فیس بوک نوشت: رسانه‌ها اعلام کردند که سازمان ناتو اظهارات طرف روسی درباره تسلیحات را نشانه گرفتن آنها دانسته و ما را محکوم کرده اند.


وی با بیان اینکه دلیل عصبی شدن آنها مشخص نیست، گفت: سال گذشته وقتی رئیس جمهوری روسیه از تسلیحات مدرن روسیه رونمایی کرد در غرب تصور کردند که ما کارتون روسی پخش می کنیم و بلوف می زنیم.


سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت: آنها امروز متوجه شدند که ما چه تصاویری پخش کرده‌ایم و شروع به گمانه زنی درباره تسلیحات روسیه کرده اند.


وی پرسید: آیا واقعا آنها فکر می کنند که ما پس از گسترش ناتو به سمت روسیه، خروج آمریکا از قرارداد محدودیت تسلیحات پدافند موشکی، افزایش شمار نیروهای آمریکایی در اروپا و مداخله بی پایان غرب در امور داخلی کشورهای مستقل با آنها عکس سلفی می گیریم.


زاخارووا افزود: طرف روسی بطور مکرر می گوید که این اقدامات (ساخت و استقرار تسلیحات جدید) صرفا تدابیر متقابل در صورت اقدامات خصمانه شرکا (کشورهای غربی) است.


ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیروز در سخنانی در قالب پیام به پارلمان روسیه، اعلام کرد که روسیه تسلیحات جدید برای مقابله با تهدیدهای آمریکا و غرب می سازد.


وی خاطرنشان کرد که روسیه نخست موشک‌های جدید در اروپا مستقر نمی‌کند و فقط پس از اینکه آمریکا با خروج از پیمان موشکی، موشک های جدید در کشورهای اروپایی مستقر کند روسیه این اهداف در اروپا و نیز مراکز تصمیم گیری درباره موشک‌ها (آمریکا) را هدف گیری می کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها