کد خبر: 272394
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۲۱:۴۱:۰۰
| |

وزیر علوم:

ظرفیت‌های آموزشی دانشگاه‌ها ساماندهی می‌شود

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: یکی از طرح‌های پیگیری این وزارتخانه ساماندهی دانشگاه‌ها ناظر بر کیفی کردن و بالا بردن ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی مراکز آموزش عالی کشور و استفاده از سرمایه‌های پراکنده و قراردادن سرمایه‌ها در کنار هم است.

ظرفیت‌های آموزشی دانشگاه‌ها ساماندهی می‌شود
کد خبر: 272394
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۲۱:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور غلامی عصر پنجشنبه در شورای دانشگاه میبد گفت: باید نگاه واقع بینانه ای به دانشگاه ها داشت ، در دوره ای تعداد زیادی دانشگاه در کشور شکل گرفت و سرمایه های زیادی در ارتباط با بعضی از دانشگاه ها صرف شد.


وی ادامه داد: شاید به موقع در مورد تغییر مسیرها و برنامه ریزی جدید فکر نشد، احساس می شود آن دانشگاه ها امروز دیگر کاربرد و تکامل متناسب با سرمایه صرف شده را ندارند.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: اتصال و ادغام واحدهای دانشگاهی و تبدیل آنها به صورت شبکه با حفظ کارمندان و استادان همراه با افزایش رشته های دانشگاهی در طرح ساماندهی دنبال می شود.


غلامی همچنین تعریف ماموریت های جدید برای دانشگاه ها چه دولتی و خصوصی و کیفی کردن در 2 بخش را نیز از برنامه های ساماندهی آموزش عالی برشمرد که طرح اولیه آن آماده است و امید هست در سال 98 مراحل اجرایی آن آغاز شود.


به گفته وزیر علوم چنانچه اعلام شد، یزد آمادگی دارد مجری طرح ساماندهی آموزش عالی در استان باشد که با آماده شدن طرح استان و تایید آن برای اجرا در صورت موفق شدن می تواند به عنوان مدلی خوب برای دانشگاه های دیگر باشد.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: پرهیز از موازی کاری ، تقسیم وظیفه و ماموریت در دانشگاه ها در طرح ساماندهی دنبال می شود.


وی ادامه داد: مجموعه دانشگاهی که در میبد شکل گرفته است با وجود جوان بودن آن انجام کار بسیار تاثیرگذاری را نشان می دهد.


وی تصریح کرد : دانشگاه در طول زمان شکل می گیرد و تکمیل می شود و انتظار از دانشگاه با سابقه 10 تا 12 سال تاسیس مانند انتظار از دانشگاه با سابقه طولانی نیست البته شناخت ظرفیت ها در روند مسیر تکاملی دانشگاه تاثیر گذار است.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وصعیت فعلی دانشگاه میبد و نگاهی که مسئولان شهرستان نسبت به آینده دارند، تلاش های آنها را در این ارتباط ستود.


همچنین سرای دانشجویان دختر دانشگاه میبد که به مساحت پنج هزار و 500 متر مربع و ظرفیت پذیرش 550 نفر ساخته شد، با حضور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.


دانشگاه میبد در مهرماه 1374 با عنوان «دانشکده الهیات میبد» وابسته به دانشگاه یزد با پذیرش 30 دانشجو در رشته دبیری الهیات و معارف اسلامی در عرصه‌ تعلیم و تربیت شروع به فعالیت کرد.


سایت جدید این دانشگاه در زمینی به وسعت 160 هکتار در کنار شاهراه جنوب به شمال کشور و در یک موقعیت مناسب واقع شده است.


این دانشگاه در حال حاضر 2 هزار و 150 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و 70 عضو هیات علمی در دانشکده های فنی مهندسی، علوم انسانی و الهیات دارد.


مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها