کد خبر: 272648
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۳ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

در قسمت چهاردهم «سلول گفت‌وگو» ببینید

از هنرنمایی در عروسی تا داوری جشنواره آیدین دوغان در گفت‌وگوی اعتمادآنلاین با فیروزه مظفری

فیروزه مظفری در دانشکده هنرهای زیبا درس خوانده است. اولین حضور جدی او در مطبوعات در دهه هفتاد و هم زمان با موجی بود که در این دوران در فضای کارتون و کاریکاتور ایجاد شد. او از شاگردان کاریکاتوریست بنام، افشین سبوکی بود.

حجم ویدیو: 31.95M | مدت زمان ویدیو: 00:18:24 دانلود ویدیو
کد خبر: 272648
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۳ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فیروزه مظفری را در روزنامه شرق خاله فیروزه صدا می‌کردیم، نه به خاطر این که سنش از ما بیشتر باشد و یا تجربه‌ای در طول زندگی اندوخته باشد که ما فاقد آن باشیم، بلکه هیچ دلیلی برای این کار نداشتیم. نمی‌دانم اولین بار چه کسی به او خاله فیروزه گفت که ما هم به شکل ناخواسته او را این چنین خطاب کردیم. تا این جای مطلب که چیزی دستگیرتان نشد. بگذارید ادامه بدهیم شاید در سطور بعدی این اتفاق افتاد.

فیروزه در دانشکده هنرهای زیبا درس خوانده است. اولین حضور جدی او در مطبوعات در دهه هفتاد و هم زمان با موجی بود که در این دوران در فضای کارتون و کاریکاتور ایجاد شد. او از شاگردان کاریکاتوریست بنام، افشین سبوکی بود. در آن زمان افشین از اعضای گروه شاخص کاریکاتور کلاغ سفید بود و به همین دلیل ما که از اعضای دیگر همان گروه بودیم، بیشتر از هر شخص دیگری کارهای فیروزه را می‌دیدیم. او در ابتدا بسیار تحت تأثیر سبوکی بود طوری که بعضی مواقع نمی‌شد کارش را تمیز داد و در شیفتگی به آثار افشین، شورش را درمی آورد.

اما فیروزه مظفری در ادامه و به مرور سبک شخصی خود را پیدا کرد. از دهه هفتاد تا الان ول کن مطبوعات نیست و آثارش را از این راه، به خورد ملت می‌دهد. به طور قطع او وقتی به شما خیره می‌شود، شک نکنید که قرار است از تناسبات حساب‌شده چهره شما در جایی سوءاستفاده کرده و آن تناسبات طلایی را طور دیگری جلوه دهد. او با اینکه از قضاوت کردن همدیگر گله می‌کند اما خودش بارها و بارها این کار را کرده است. مطرح‌ترین قضاوتش هم، داوری جشنواره مطرح آیدین دوغان است. نمی‌دانم چیزی دستگیرتان شد یا نه اما می‌توانم بگویم که قرار نیست که همه چیز را ما بگوییم. اطلاعات بیشتر را در مصاحبه ما با فیروزه مظفری پیدا خواهید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها