کد خبر: 272719
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۲ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

موسوی، رئیس هیات‌مدیره انجمن سینمای جوان با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

وظایف ارشاد بسیار و بودجه آن اندک است/ حساسیت برای وزارت ارشاد بیشتر از سایر وزراتخانه‌هاست

سیدصادق موسوی، رئیس هیات‌مدیره انجمن سینمای جوان گفت: برنامه‌ریزی‌های ارشاد، قوانینی است که از طرف دولت به این وزارتخانه ابلاغ می‌شود، اما بودجه‌ای که در اختیار آن قرار گرفته، مناسب نیازهایش نیست. در واقع اهداف بسیاری برای این وزارتخانه در نظر گرفته شده اما بودجه آن، بسیار ناچیز است و نمی‌تواند پاسخگوی وظایف محول‌شده باشد.

وظایف ارشاد بسیار و بودجه آن اندک است/ حساسیت برای وزارت ارشاد بیشتر از سایر وزراتخانه‌هاست
کد خبر: 272719
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۲ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مشکل کمبود بودجه در میان اهالی فرهنگ و هنر قصه‌ای قدیمی است اما این موضوع در یکی دو سال اخیر، چالش‌های بسیاری ایجاد کرده است. بر این اساس، در بررسی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد، بیشترین گلایه اهالی هنر، کمبود بودجه است. علاوه بر اهالی هنر که با توجه به فعالیت خود به مشکلات ناشی از کمبود بودجه توجه می‌کنند، مدیران و مسئولین فرهنگی نیز به وجهی دیگر از مشکلات ناشی از کمبود بودجه پرداخته و نگرانی‌هایشان را بیان کرده‌اند.

سیدصادق موسوی، رئیس هیات‌مدیره انجمن سینمای جوان، در ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین گفت: «برنامه‌ریزی‌های ارشاد، قوانینی است که از طرف دولت به این وزارتخانه ابلاغ می‌شود، اما بودجه‌ای که در اختیار آن قرار گرفته، مناسب نیازهایش نیست. در واقع اهداف بسیاری برای این وزارتخانه در نظر گرفته شده اما بودجه آن، بسیار ناچیز است و نمی‌تواند پاسخگوی وظایف محول‌شده باشد. این موضوع، گله‌های بسیاری را از سوی هنرمندان به دنبال داشته و موجب نارضایتی آنها شده است.»

به گفته این مدیر هنری، تلاش‌هایی در راستای بهبود شرایط فرهنگ و هنر صورت گرفته است. او در اینباره گفت: «در سال‌های اخیر اما تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و پای اصناف، انجمن‌ها و هنرمندان به تصمیمات وزارت ارشاد باز شده است. مراحل صدور پروانه نیز تسهیل شده و اقدامات بسیاری برای رشد فعالیت‌های هنری، صورت گرفته است.»

رئیس انجمن سینمای جوانان ایران در مورد نظارت نهادهایی جدا از وزارت فرهنگ و ارشاد بر فعالیت‌های فرهنگی و هنر گفت: «در مورد نگرانی‌هایی که حضور نهادهای قضایی و نظارتی برای اهالی هنر ایجاد کرده باید گفت که در فعالیت‌های وزارت ارشاد، از آنجا که تمرکز بر هنر است، حساسیت‌ها بسیار بیشتر از سایر وزراتخانه‌هاست. همچنین از نگاه دیگر، برخی ارگان‌ها و نهادها، تمایل دارند که سهمی در فعالیت‌های فرهنگی، هنری داشته باشند. این موضوع، باعث شده که گاهی حضور آنها، منجر به دخالت‌هایی در امور هنری شود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها