رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو البرز مطرح کرد؛

افزایش غیر منطقی 50 میلیون تومانی پراید

حمید کریمی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو البرز عنوان کرد: اگر قرار بر افزایش قیمت باشد باید در مقابل قدرت خرید مردم هم افزایش داشته باشد، این مسئله که پراید افزایش قیمت داشته است قابل قبول است اما نه این افزایش غیر منطقی 50 میلیون تومانی.

افزایش غیر منطقی 50 میلیون تومانی پراید
کد خبر: 272834
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۱:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید کریمی گفت: یکی از علل اصلی گرانی، هماهنگ نبود عرضه و تقاضا در کشور است که باعث افزایش قیمت می‌شود.

بازار خودروی ایران این روزها وضعیتی مبهم و غیرمنطقی دارد، پراید که برای بسیاری، نماد این بازار است قیمتش به حدی رسیده که کسی باور نمی‌کند؛ این خودرو قرار بود روزی از بازار ایران، حذف و با یک خودرو بهتر جایگزین شود.

این وضعیت گلایه‌های زیادی را به دنبال داشته است اما هر چه گلایه‌ها بیشتر می‌شود قیمت خودرو هم بالاتر می‌رود و پراید 50 میلیونی نمود بارز این وضع است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو البرز در خصوص افزایش قیمت خودرو گفت: یکی از علل اصلی گرانی، هماهنگ نبود عرضه و تقاضا در کشور است که باعث افزایش قیمت می‌شود، چرا که کمبود در کشور و تقاضای بالا برای دریافت کالا باعث این اتفاق شده است.

وی با بیان اینکه نمی‌شود اجازه واردات کالا را ندهیم و قیمت کالای داخلی را هم افزایش دهیم، گفت: اگر این ممنوعیت واردات به منظور افزایش رونق داخلی باشد بسیار عالی‌ست اما اکنون وضعیت متفاوت است چون برخی کالاهای داخلی کیفیت لازم را ندارند، چون اگر جنس داخلی با کیفیت باشد مردم کالای داخلی را به خارجی ترجیح می‌دهند، اما در حال حاضر پراید را آنقدر عزیز کرده‌ایم که هرچه بخواهند می‌فروشند و مردم هم می‌خرند.

کریمی در پاسخ به اینکه آیا با این وضع بازار خرید و فروش خودرو رونق هم دارد، گفت: در حال حاضر استفاده و منفعتی در خرید و فروش نیست و بازار هم رونق ندارد، به غیر از دلالانی که خودشان ماشین دارند اما با ثبت نام و فروش چند برابر این خودروها باعث خرابی بازار می‌شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو البرز در ادامه اظهار کرد: اگر قرار بر افزایش قیمت باشد باید در مقابل قدرت خرید مردم هم افزایش داشته باشد وگرنه به نقطه‌ای می‌رسد که همین افراد معدود هم دیگر قدرت خرید ندارند، این مسئله که پراید افزایش قیمت داشته است قابل قبول است اما نه این افزایش غیر منطقی.

کریمی با انتقاد از برخی رفتارها در جامعه در قبال افزایش قیمت‌ها اضافه کرد: مردم ما مردمی با فرهنگ هستند اما در این میان از برخی شهروندان که به گرانی‌ها دامن میزنند گلایه داریم.

وی از فروشندگان خودرو درخواست کرد سودی معقول از مردم دریافت کنند و افزود: همه باید با کمک یکدیگر سعی در عبور از شرایط فعلی را داشته باشیم و از فروشندگان درخواست داریم در معاملات شب عید سود معقول از مشتریان دریافت کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها