کد خبر: 272953
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای سیاسی/ ۴ اسفندماه ۱۳۹۷

شروط وزارت کشور برای ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی و ابهام در سرنوشت پالرمو در مجمع

همچنان حاشیه‌ها و واکنش‌ها نسبت به سرنوشت مبهم لایحه پالرمو ادامه دارد و در این میان نیز تمدید مهلت ایران برای تصویب این لایحه تاثیری در فضای داخلی کشور نداشته است.

شروط وزارت کشور برای ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی و ابهام در سرنوشت پالرمو در مجمع
کد خبر: 272953
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرشاد اعظمی: همچنان حاشیه‌ها و واکنش‌ها نسبت به سرنوشت مبهم لایحه پالرمو ادامه داد و در این میان نیز تمدید مهلت ایران برای تصویب این لایحه تاثیری در فضای داخلی کشور نداشته است. از جمله آنکه سردار احمد وحیدی یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر از افزایش اشکالات و ابهامات نسبت به این لایحه در مجمع خبر داده است.

در ادامه سرخط مهمترین خبرهای سیاسی اعتمادآنلاین را می‌خوانید:

دریابان علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران گفته که « قطع صادرات نفت الزاما مساوی با مسدودشدن تنگه هرمز نیست و ابتکارات ایران تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه صادرات نفت را خنثی می‌کند».

علی یونسی، وزیر اسبق اطلاعات اعلام کرده است که «متاسفانه عده‌ای با حرکات تند و ماجراجویانه و نسنجیده، جمهوری اسلامی را گروگان گرفته‌اند».

سردار احمد وحیدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته که اشکلات و ابهامات لایحه پالرمو برای اعضای مجمع شدت گرفته ا ست.

عبدالرضا هاشم زایی نیز با اشاره به سرنوشت مبهم لایحه پالرمو گفته که باید در این خصوص تحریم‌های اقتصادی و تبعات آن را در نظر گرفت.

امیر حاتمی، وزیر دفاع گفته است که قدرت ما برای صلح و امنیت در منطقه است.

وزارت کشور شروط ثبت نام نامزدهای انتخاباتی را طی 7 بند تابعیت ایرانی، تدین به دین اسلام، وفاداری به نظام جمهوری اسلامی ایران و پذیرش و تبعیت از قانون اساسی بر اساس خود اظهاری فردی، عدم محجوریت و داشتن سلامت جسمی، داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی، عدم سو پیشینه به اعتیاد و نیز محکومیت موثر کیفری و نداشتن تابعیت اکتسابی ایرانی یا خارجى اعلام کرد. ضمن اینکه نامزدهای شرکت در انتخابات مجلس و شوراها یا باید از طرف حزب معتبر معرفى شوند یا اینکه امضای الکترونیکی 10هزار نفر یا یک‌ درصد واجدان شرایط رأی دادن حوزه انتخابی‌شان را بیاورند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها