کد خبر: 273105
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۰:۱۱:۵۶
| |

حسن غفوری‌فرد، رئیس فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب:

رایزنی با چهره‌های شاخص اصولگرا برای نقش‌آفرینی در انتخابات خانه احزاب

حسن غفوری‌فرد، رئیس فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب از رایزنی با برخی چهره‌های اصولگرا برای نقش‌آفرینی در مجمع عمومی این نهاد خبر داد.

رایزنی با چهره‌های شاخص اصولگرا برای نقش‌آفرینی در انتخابات خانه احزاب
کد خبر: 273105
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۰:۱۱:۵۶

اعتمادآنلاین| حسن غفوری‌فرد، رئیس فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب درباره برگزاری جلساتی برای تصمیم گیری در مورد انتخاب اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب در دوره جدید، بیان کرد: همان‌طور که می‌دانید در دور جدید خانه احزاب، ریاست با اصولگرایان است از همین رو در جلساتی که با اعضای فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب داشتیم، تصمیم بر این شد که صحبتی با آقای باهنر انجام دهیم تا ببینیم چه کمک‌هایی در حوزه خانه احزاب می‌توانند به اصولگرایان کنند. در آنجایی که انتخابات خانه احزاب در اسفند ماه انجام می‌شود، از تمام افراد شاخص اصولگرایی دعوت خواهیم کرد تا با هم به همفکری برسیم.

وی افزود: تصمیم ما بر این است که این‌بار با برنامه‌ و به صورت دقیق‌ در مورد خانه احزاب ورود کنیم و به صورت جمعی در این موضوع تصمیم گیری داشته باشیم زیرا دفعه گذشته مقداری در تصمیم گیری برای حضور افراد در خانه احزاب عجله کردیم و نتیجه‌اش آن شد که افرادی که در اصل جزء اصولگرایان نبودند، از طریق ما وارد خانه احزاب شدند و شاهد بودیم که همین افراد با اصلاح طلبان و اعتدالیون بیشتر از اصولگرایان همکاری داشتند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب اضافه کرد: به عنوان مثال اعضای علی البدل ما در این دوره مشارکت چندانی نداشتند به نحوی که از لحاظ قانونی باید در زمان عدم حضور هر کدام از اعضا، عضو علی البدل در رأی گیری شرکت کند ولی در دوره جاری بعضی مواقع نه عضو فراکسیون حضور داشت و نه عضو علی البدل.

غفوری فرد با بیان اینکه سال آینده از لحاظ اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، بسیار مهم است، اظهارداشت: به همین دلیل باید افرادی را انتخاب کنیم تا بتوانیم بیشترین بهره را از آنها در جلسات فراکسیون ببریم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به همه این شرایط قرار شده تا افراد شاخص مانند آقای باهنر را جمع کنیم و در مورد این موضوع تصمیم گیری کنیم، می گوید: البته هنوز احزاب اصولگرایی هستند که تا به امروز خود را با قانون جدید منطبق نکرده‌اند و باید تکلیف آنها هم مشخص شود؛ همه احزاب اصلی اصولگرایان منطبق شده‌انداما برخی هم هستند که هنوز در جهت تطبیق حرکتی انجام نداده‌اند.

این فعال سیاسی در مورد حضور خود در دوره آینده خانه احزاب، گفت: بنده هم انشاالله به عنوان عضو در دوره جدید حاضر خواهم بود.

غفوری فرد همچنین در مورد تأثیر استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی بر عملکرد احزاب، گفت: موضوع استانی شدن انتخابات در عین داشتن مزایا، اشکالاتی هم دارد. مجلس در حقیقت تنها حلقه اتصال حاکمیت با مردم است بنابراین نمایندگان مجلس باید ارتباط بسیار نزدیکی با مردم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: فرض کنید در استانی مثل سیستان و بلوچستان که کمبود امکانات در آنجا وجود دارد و با چابهار فاصله زیادی دارد و طبیعتاً نخواهد توانست با آنجا ارتباط نزدیکی داشته باشد.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب با بیان اینکه در عین حال، سطح مجلس شورای اسلامی بالاتر می‌رود و نمایندگان خواهند توانست به موضوعات اساسی‌تری رسیدگی کنند،افزود: ولی مردم هم انتظار دارند که بتوانند با نمایندگان خود ارتباط نزدیک داشته باشند، بنابراین با استانی شدن انتخابات بخشی از موضوعات مجلس که وجهه ملی دارد،تقویت می‌شود و افراد با شرایط بهتر و سطح بالاتری انتخاب می‌شوند.

غفوری فرد تاکید کرد: البته ارتباط بین مردم و نمایندگان مجلس ضربه جدی خواهد دید از این رو بنا به دلایلی که اشاره کردم، در مجموع مخالف تصویب و اجرای این قانون هستم.

وی درباره اهمیت جوان گرایی برای انتخاب اعضاء در دوره جدید خانه احزاب از سوی اصولگرایان،اظهارداشت: الحمدالله موضوع جوان‌گرایی از جانب مقام معظم رهبری آغاز شده است و اکثر منتصبین ایشان از جوانان انتخاب شده‌اند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب گفت: خانه احزاب هم از این موضوع مستثنی نیست و ما در فراکسیون اصولگرایان نیز به این موضوع توجه داشته‌ایم و از تمام جوانان اصولگرا دعوت می‌کنیم که در جلسه ما در قبل از انتخابات حاضر شوند تا انشا الله بتوانیم تعدادی از جوانان را نیز وارد خانه احزاب کنیم که البته باید دید چه کسانی رأی لازم را کسب خواهند کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها