کد خبر: 273145
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۱:۰۷:۰۰
| |

ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی:

پیوستن به برخی کنوانسیون‌ها راه‌های خروج و دور زدن تحریم‌ها را از ما می‌گیرد/ ایران برای عضویت در کنوانسیون‌های بین‌المللی باید منافع و مصالح ملی را لحاظ کند/ کنوانسیون‌ها ملت ایران را به سمت انزوا می‌برد

ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیوستن به برخی کنوانسیون‌های بین‌المللی راه‌های خروج و دور زدن تحریم‌ها را از ما می‌گیرد و ملت ایران را به سمت خود تحریمی و انزوا پیش می‌برد.

پیوستن به برخی کنوانسیون‌ها راه‌های خروج و دور زدن تحریم‌ها را از ما می‌گیرد/ ایران برای عضویت در کنوانسیون‌های بین‌المللی باید منافع و مصالح ملی را لحاظ کند/ کنوانسیون‌ها ملت ایران را به سمت انزوا می‌برد
کد خبر: 273145
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۱:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در مراسم تجدید میثاق طلاب حوزه های علمیه تهران با آرمان های امام خمینی(ره) بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران اگر عضو هر کنوانسیون بین المللی شود باید منافع و مصالح ملی در آن لحاظ شود.

وی افزود: امروز دشمنان با مشکلات اقتصادی و تحریم، تلفیقی از جنگ نرم و سخت را برای ملت ایران تدارک دیده اند که باید در برخورد با این مسائل هوشیارانه عمل کرد.


رئیسی با اشاره به بیانیه راهگشا، بصیرت آفرین و امید بخش رهبر معظم به مناسب آغاز دهه پنجم انقلاب، اظهار داشت: این بیانیه با نگاهی به موفقیت های نظام اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته به رشته نگارش درآمده است که بر اساس آن تمامی ظرفیت های مادی و معنوی برای تحقق آرمان های انقلاب بسیج خواهند شد.


وی ادامه داد: امروز انقلاب ایران فاصله زیادی با اهداف امام راحل و رهبر معظم انقلاب دارد، ایجاد نظام اسلامی راه را برای تشکیل دولت و در نهایت ایجاد تمدن اسلامی باز کرده است.


تولیت آستان مقدس رضوی بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران مردم مسلمان کشورهای منطقه با بیداری اسلامی خود به دنبال بازیابی هویت اسلامی و اسلام ناب محمدی هستند.


وی با اشاره به اینکه مبدا و سرنوشت انقلاب اسلامی و روحانیت با یکدیگر گره خورده است، تاکید کرد: روحانیون به عنوان روشنفکران دینی جامعه باید در کنار مردم باشند و تحولات جامعه را رصد و در مواقع حساس هشدارهای لازم را بدهند.


حجت الاسلام رئیسی افزود: حوزه های علمیه، روحانیون و طلاب باید در وهله اول اهداف و شعارهای انقلاب اسلامی را شناسایی، سپس مشکلات روز جامعه و راه های برون رفت را بررسی کنند تا رسالت سنگین و راهبردی خود را در خصوص نظام اسلامی و مردم انجام داده باشند.


وی شهدا و جانبازان را اصلی ترین روشنفکران جامعه نامید و گفت: این قشر جامعه را خوب می شناسند و آن را با جان و دل درک می کنند و در مقابل کسانی نیز در قالب روشنفکری در صدد ترویج فرهنگ غربی بدون توجه به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی هستند.


تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با تاکید بر اینکه حوزه علمیه انقلابی در ارتباط با گسترش فرهنگ اسلامی باید نقش فعالانه ای در جامعه داشته باشند، ادامه داد: تهذیب نفس و آگاهی های سیاسی باید در میان روحانیون رواج داشته باشد تا در زمان های حساس با انواع تفکرهای غیر دینی و توطئه های دشمنان مقابله کنند.


وی با بیان اینکه حوزه های علمیه باید توانایی مقابله با انواع تفکرهای متحجر را داشته باشند، تاکید کرد: روحانیون با تفکراتی که به صورت علنی، انقلاب و مبانی اسلامی را زیر سوال می برند، به صورت جدی برخورد کنند.


حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: برخورد با تحجر فقط با استفاده از تفکرات فقهی و بصیرت روحانیون امکان پذیر است، روحانیون با تبعیت از بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر معظم در مقابل انواع انحرافات ایستادگی کنند.


وی تصریح کرد: حوزه های علمیه باید در بحث علم و پژوهش گام های بلندی بردارند، به گونه ای که توسط فقه اصیل امام صادق(ع) جواب تمام شبهات جوانان و به ویژه توطئه دشمنان را در فضای مجازی بدهند.


تولیت آستان مقدس رضوی در ادامه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد روح امید و نشاط در میان افراد جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیون باید روح امید و زندگی را در میان مردم زنده کنند و آینده کشور را بر اساس وضعیت موجود و پیشرفت های کشور را همانگونه که هست به مردم تبیین کنند.


وی یادآور شد: روحانیون با استفاده از تریبون های خود، معنویت و اخلاق را در جامعه گسترش دهند و روح امید و زندگی در جامعه جاری کنند.


رئیسی با اشاره به اینکه عده ای در فضای مجازی رژیم طاغوت و ستم شاهی را تطهیر می کنند، عنوان کرد: جنایات رژیم فاسد پهلوی و همچنین عقب ماندگی های کشور در آن زمان باید توسط طلاب در میان مردم و به ویژه جوانان تبیین و تفسیر شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز طلاب کمترین درآمد را در میان اقشار مختلف جامعه دارند، افزود: رمز اثرگذاری کلام روحانیون در میان مردم به خاطر زندگی ساده و به دور اشرافیت آنان است.


تولیت آستان مقدس رضوی، اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی فعلی جامعه عنوان کرد و یادآور شد: روحانیون با استفاده از نفوذی که در میان مردم و مسئولان دارند، باید ارزش های اسلامی از جمله قناعت را ترویج دهند.


وی در ادامه اجرای عدالت را یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و گفت: اجرای عدالت و مبارزه با فساد جزو ماهیت های اصلی نظام اسلامی است و هرگز این مقولات از آن جدا نخواهند شد.


رئیسی ادامه داد: تداوم انقلاب در گرو مبارزه با فساد خواهد بود، ترویج زندگی اشرافی توسط برخی افراد به هیچ عنوان با سیره و روش رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) سنخیتی ندارد.


وی با بیان اینکه استقلال، آزادی و مردم سالاری دینی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است ،ابزار کرد: دستاوردهای نظام اسلامی در این حوزه باید به صورت صحیح و دقیق توسط طلاب به مردم بازگو و تبیین شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها