سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

تهدیدات دشمن هر روز پیچیده‌تر می‌شود/ نباید در برابر ورود فناوری‌های جدید به کشور رویکرد واپس‌گرایانه داشته باشیم/ مسئولین کشور باید اهمیت پدافند غیرعامل را درک کنند

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تهدیدات دشمن هر روز پیچیده می‌شود، گفت: نباید در برابر ورود فناوری‌های جدید به کشور رویکرد واپس‌گرایانه داشته باشیم، بلکه در این زمینه مصون‌سازی قبل از وقوع حادثه حائز اهمیت است.

تهدیدات دشمن هر روز پیچیده‌تر می‌شود/ نباید در برابر ورود فناوری‌های جدید به کشور رویکرد واپس‌گرایانه داشته باشیم/ مسئولین کشور باید اهمیت پدافند غیرعامل را درک کنند
کد خبر: 273178
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۱:۴۷:۳۱

اعتمادآنلاین| سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در چهارمین جشنواره سلمان فارسی که صبح امروز(یکشنبه) در سالن شهید طهرانی‌مقدم سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد، بیان کرد: مقام معظم رهبری اهمیت پدافند غیرعامل را بسیار بالا می‌دانند و هر روزی که می‌گذرد اهمیت پدافند غیر عامل بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه تهدیدات دشمن هر روز پیچیده و متنوع‌تر می‌شود، گفت: مسئولین کشور باید اهمیت پدافند غیرعامل را درک کنند زیرا اگر به پدافند غیرعامل اهمیت ندهیم کشور دچار آسیب‌هایی خواهد شد که جبران آن بسیار دشوار است.

سردار جلالی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: در دیدار با مقام معظم رهبری تاکید ایشان بر پیچیدگی و چند بعدی بودن تهدیدات داشت، ایشان تهدیدات دشمن علیه ایران اسلامی را پیچیده، علمی و همه جانبه می‌دانند و انتظار دارند که به صورت جدی و علمی برای مقابله با تهدیدات دشمن آماده شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: امروز پیشرفت علم و گستردگی فناوری موجب پیچیدگی‌هایی در تحقیقات شده و شاید برخی از مسئولین نتوانند به درستی تهدیدات موجود در این پیشرفت و توسعه را متوجه شوند به همین دلیل ما باید سرعت خود را با سرعت فناوری‌های جهان سنجیده و بدانیم که اگر در عرصه علم عقب ماندگی داشته باشیم نمی‌توانیم مقابل تهدیدات ایمنی ایجاد کنیم.

سردار جلالی با اشاره به تهدیدات موجود در هوشمند سازی اشیاء گفت: هوشمند سازی اشیاء می‌تواند به تولیدکنندگان این فناوری و تجهیزات قابلیت نفوذ و کنترل تجهیزات و استفاده از آن در جهت اهداف خود را بدهد.

وی افزود: هر فناوری در کنار کارکردهایی که در آن وجود دارد تهدیداتی را نیز دارد، پس پدافند غیر عامل وظیفه دارد تهدیدات موجود در آن فناوری‌ها را شناسایی و با آن مقابله کند. شناسایی و مقابله با تهدیدات عرصه‌های مختلف، وظیفه پدافند غیر عامل کشور است.

سردار جلالی گفت: آمریکایی‌ها معتقدند که دارند تسلط خود را بر اصول فناوری از دست می دهند به همین دلیل تسلط خود بر جهان را از دست می‌دهند، به همین دلیل به دنبال بررسی جایگاه خود در فناوری جهان و تسلط برآن هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اهمیت توجه به پدافند غیر عامل تصریح کرد: در بررسی عملکرد خود و موفقیت در این حوزه باید ببینیم آیا توانسته‌ایم این بایدها و نبایدهای مد نظر فرمانده معظم کل قوا را را رعایت کنیم یا خیر.

وی افزود: قبل از گسترش فناوری‌ها و فراگیر شدن آن در جامعه باید آثار و تهدیدات آن را بررسی کنیم تا دچار آسیب نشویم، اگر به این مهم توجه نشود کشور دچار آسیب فراوان شده و دیگر نمی‌توانیم تهدیدات موجود در آن فناوری را کنترل کنیم. به عنوان مثال شبکه‌های اجتماعی به سرعت در جامعه ما گسترش یافت و بر همه مسائل ما تاثیر گذار بود اما ما به موقع نتوانستیم آسیب‌های موجود در آن را شناسایی و با آن مقابله کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: ما با تکنولوژی و علم باید اثر تهدیدات را بر دارایی‌های خود کاهش یا کنترل کنیم. خوشبختانه در سال‌های گذشته در دانشگاه‌ها به مهندسی پدافند غیرعامل پرداخته شده و به صورت علمی و فنی به دنبال آموزش اصول مهم پدافند غیرعامل در مهندسی سازه ها و حفظ زیر ساخت‌ها بوده‌ایم.

وی کتب و درس موجود در دانشگاه ها را متناسب با پیشرفت های علمی و تکنولوژی جدید ندانست و گفت: متاسفانه کتاب‌هایی که در دانشگاه های ما تدریس می شود برای 15 تا 20 سال پیش است و نمی تواند نیاز امروز کشور را پاسخگو باشد.

سردار جلالی در پایان تصریح کرد: پدافند غیر عامل یکی از ضروریات اصلی کشور است و باید به عنوان پیشران در علوم و فناوری باشد و به خوبی دانست با اتکا به علوم و دانش گذشته نمی‌توان به نیازهای کشور پاسخ داد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها