کارخانه‌های مدرک‌سازی، بلای آموزش و پژوهش

رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: مقطع دکتری حائز اهمیت است، اما این کارخانه‌های مدرک‌سازی بلا سر ما آورده‌اند.

کارخانه‌های مدرک‌سازی، بلای آموزش و پژوهش
کد خبر: 273186
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۲:۰۵:۴۴

اعتمادآنلاین| ‌ محمد جواد لاریجانی رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در نشست هم اندیشی در راستای پیشبرد اهداف طرح کلان ملی اقتصاد مقاومتی گفت: وقتی با برخی از روسای دانشگاه‌ها صحبت می‌کنیم می‌بنییم که تراز بین المللی دغدغه‌شان نیست‌. در تراز جهانی بودن اینطور نیست که ما خودمان، خودمان را تحسین کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه ما حیثیت جهانی داشته باشیم باید مراکز تعاملاتمان رشد پیدا کند و عالم محور باشند زیرا عالمان شان خاصی دارند.

رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ادامه داد: مساله دیگر حرفه‌ای گری است به این صورت که باید در کارهایمان به حرفه آدم‌ها توجه کنیم. یعنی اگر از شخصی خوشمان نمی‌آید لازم است به حرفه آنها توجه کنیم و تا زمانی که کار علمی خوبی انجام می‌دهند به آنها توجه کنیم.

لاریجانی با اشاره به اهمیت سخاوت علمی گفت: باید برای تعاملات علمی مان وقت بگذاریم و باید در محیط علمی، علم حرف آخر را بزند.

رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در پایان اظهار داشت: بحث دکتری نیز حائز اهمیت است اما این کارخانه های مدرک سازی بلا سر ما آورده‌اند. این ها هوای کار خودشان را دارند و حاضر نیستند که بپذیرند جای درپیتی هستند. اینکه ما گفتیم فقط مدرک مهم است بلای بدی بوده که بر سر کشور آمده است و باید آن را بر طرف کنیم. البته دانشگاه آزاد دانشجویان خوبی هم دارد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها