دبیرکل حزب اسلامی کار:

پارلمان اصلاحات، به نفع جریان اصلاحات و کاملا عملی است

حسین کمالی رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران معتقد است پارلمان اصلاحات نیاز به تأیید کسی ندارد و زمینه‌ای برای گفت‌وگو بین هواداران اصلاحات فراهم می‌کنند و این پارلمان به نفع جریان اصلاحات و کاملا عملی است.

پارلمان اصلاحات، به نفع جریان اصلاحات و کاملا عملی است
کد خبر: 273193
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۲:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: پارلمان اصلاحات زمینه‌ای برای مطرح شدن نظرات مختلف و ارزیابی آن‌هاست و اجماع نظر اصلاح‌طلبان را به دنبال دارد و از این جهت گزینه مثبتی محسوب می‌شود.

او تصریح کرد: پارلمان اصلاحات از این لحاظ که اصلاح‌طلبان جایی را برای گفت‌وگوی ملی ایجاد می‌کنند، به نفع جریان اصلاحات است و باعث انتخاب یک ساز و کار مشترک میان ریاست جمهوری، خبرگان، مجلس و بخش‌های مختلف خواهد شد که حفظ منافع ملی و حفظ وحدت را درپی دارد.

کمالی در واکنش به ادعای عملی نبودن تحقق این پارلمان افزود: پارلمان اصلاحات صد درصد عملی است و اگر عملی نشود به دلیل این است که اجازه داده نشده، نه اینکه عملی نباشد.

او درباره انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: پرشور بودن انتخابات بستگی به این دارد که برگزارکنندگان تا چه حد، میزان مشارکت را تنظیم کنند. اگر افراد مختلف بتوانند حضور پیدا کنند، نظارت استصوابی نقش کمی را ایفا کند و اجازه کاندیدا شدن به افراد مختلف داده شود، انتخابات پرشور خواهد بود و اگر محدودیت و فضای بسته ایجاد شود مشارکت کاهش پیدا می‌کند.

سابقه ایده تشکیل پارلمان اصلاحات به سال 1387 برمی‌گردد، اما از آن زمان تاکنون اقدام اجرایی برای آن انجام نشده است. این طرح هرچند در آستانه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مورد نظر برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب بود، اما با شکل‌گیری شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان عملاً مسکوت ماند.

ایجاد سازوکاری دموکراتیک، شفاف و فراگیر جهت سیستم نمایندگی اصلاح‌طلبان برخاسته از بدنه اجتماعی، جامعه مدنی و حوزه نخبگانی، به جای شورای سیاستگذاری فعلی که مورد نقد بسیاری از اصلاح‌طلبان قرار گرفته، هدف پارلمان اصلاحات است و برخی معتقدند این سازوکار اکنون با استفاده از فناوری و شبکه‌های رایانه‌ای به سهولت در دسترس است.

حالا دوباره و در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به انتخاب خبر داده است که سید محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات با تشکیل پارلمان اصلاحات موافقت کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها