کد خبر: 273231
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۳:۴۴:۰۰
| |

وزیر صمت:

بخش تولید نیازمند یاری بانک‌ها است

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: بخش صنعت و معدن با پرداخت 62 درصد از مالیات و بخش زیادی از بیمه کارگری باید بطور ویژه مورد توجه قرار گیرد و امروز زمان یاری بانک‌ها به بخش تولید است.

بخش تولید نیازمند یاری بانک‌ها است
کد خبر: 273231
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۳:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی در نشست با قائم مقام بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها در محل وزارتخانه گفت: صادرات، موتور پیشران اقتصاد کشور در سال آینده است.


وی خاطرنشان کرد: اولویت دولت برای پرداخت تسهیلات، واحدهایی است که در زنجیره تولید محصولی قرار دارند، مواد اولیه محصولات اساسی و پرمصرف را تولید می‌کنند، محصولاتشان صادراتی است یا اشتغال بالایی دارند.

به اعتقاد وزیر صنعت، باید چندماه آینده را مدیریت کرد، زیرا بطور قطع دشمن با شکست روبرو می‌شود.


رحمانی، حل برخی از مشکلات حوزه صنعت در ماه های گذشته را یادآور شد و گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی امکان تولید و فروش در داخل و خارج کشور را دارند، اما به دلیل نبود نقدینگی و سرمایه در گردش لازم، مشکل دارند.


وی تاکید کرد: برخی از صنایع به دلیل فرسودگی، انرژی بر محسوب می شوند و به محیط زیست آسیب می زنند و نیاز به نوسازی دارند.


وزیر صمت گفت: چنانچه در شرایط تحریم نبودیم، تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی برای نوسازی صنایع به عنوان یکی از درخواست های اصلی از دولت مطرح بود.


حمایت از خودکفایی و توانمندسازی همه بخش‌های راهبردی، از بندهای اقتصاد مقاومتی است.


مفاد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال 1392 ابلاغ شد.


سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال 1396 نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» بود و بالاخره رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها