سرخط مهم‌ترین خبرهای اقتصادی/ ۵ اسفند ماه ۹۷

از مخالفت مجلس با افزایش قیمت سیگار تا اضافه شدن 3 فروند ایرباس A319 به ناوگان هوایی ایران

واردات کالای اساسی با ارز 4200 تومانی به ضرر مردم است، اندونزی پایدارترین اقتصاد قرن 21 شناخته شد، با تصویب مجلس، سود وام‌های معوق زیر 100 میلیون تومان بخشیده می‌شود و واردات دام سنگین برای تنظیم بازار عید از جمله مهم‌ترین خبرهای اقتصادی امروز بودند.

از مخالفت مجلس با افزایش قیمت سیگار تا اضافه شدن 3 فروند ایرباس A319 به ناوگان هوایی ایران
کد خبر: 273281
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| واردات کالای اساسی با ارز 4200 تومانی به ضرر مردم است عباس پاپی‌زاده، عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: مجلس مخالف استفاده از ارز 4200 تومانی برای واردات است، ادامه این روند به ضرر مردم است.

ورود 3 فروند ایرباس A319 به ناوگان هوایی ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی، سه فروند هواپیمای ایرباس A319 متعلق به یک شرکت هواپیمایی داخلی از فرودگاه مشهد وارد فرودگاه مهرآباد شد و به ناوگان ایران‌ایر پیوست.

اندونزی پایدارترین اقتصاد قرن 21 شناخته شد سرانه رشد تولید ناخالص داخلی اندونزی طی سال‌های ‏2010 تا 2017 بین 3 تا 5 درصد بوده است‌ و این کشور با ثبات‌ترین اقتصاد قرن 21 شناخته شده است.

با تصویب مجلس، سود وام‌های معوق زیر 100 میلیون تومان بخشیده می‌شود نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای بانک مرکزی را موظف کردند نسبت به اجرای طرح بخشودگی هرگونه سود تسهیلات زیر 100 میلیون تومان اقدام کند.

بیش از 500 میلیارد تومان به حساب قطعه‌سازان واریز شد آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور گفت: روز گذشته بیش از 500 میلیارد تومان نقدینگی به حساب قطعه‌سازان واریز شد و تداوم پرداخت‌ها می‌تواند به بازگشت نیروهای تعدیل شده به سر کار، افزایش شمارگان تولید خودروها و عمل به تعهدات خودروسازان بیانجامد.

واردات دام سنگین برای تنظیم بازار عید مسعود بصیری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه واردات دام سنگین با ارز 4200 تومانی کلید خورد، گفت: گوشت وارداتی با ارزی نیمایی وارد چرخه تنظیم بازار نمی‌شود، اما قیمت آن از گوشت داخلی کمتر است و به دست جامعه هدف خود می‌رسد. در همین حال رئیس سازمان بازرسی کل کشور از ورود این سازمان به موضوع گرانی گوشت خبر داد و گفت فعلاً در این زمینه اقداماتی صورت گرفته اما مطرح کردن آن در حال حاضر صلاح نیست.

مجلس با افزایش قیمت سیگار مخالفت کرد نمایندگان مجلس در جریان بررسی بودجه 98، بندی را که در آن دولت مکلف شده بود به ازای هر نخ سیگار مبلغ 5 ریال اضافه دریافت کند حذف کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها