تحلیلی از گاردین:

چرا سن اسکاری‌ها بالا رفته است؟

اگر امشب در مراسم اسکار گلن کلوز به‌عنوان بهترین بازیگر زن نقش اصلی انتخاب شود باید گفت او 37 سال پس از ایفای نقش در «جهان به گفته گارپ» این جایزه را به دست آورده است.

چرا سن اسکاری‌ها بالا رفته است؟
کد خبر: 273292
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۵:۴۷:۵۰

اعتمادآنلاین| گاردین با تحلیل خود به این نتیجه رسیده که گلن کلوز تنها بازیگری نیست که این همه انتظار کشیده و بازیگران دیگری نیز هستند که سال‌هاست در انتظار دریافت مهم‌ترین جایزه عمرشان هستند.

کلوز که امسال احتمال زیاد دارد در نودو یکمین دوره جوایز اسکار نخستین جایزه اسکار بهترین بازیگر زن اصلی عمرش را برای ایفای نقش در فیلم «همسر» دریافت کند پیش از این 6 بار نامزدی اسکار را کسب کرده و نخستین بار با ایفای نقش در فیلم «جهان به گفته گارپ» در سال 1982 که اقتباسی از رمان جان ایروینگ بود، نامزد این جایزه برای بهترین بازیگر زن مکمل شد ولی جایزه را به جسیکا لانگ برای «توتسی» باخت.

با این حال حتی اگر او امشب انتخاب شود بازیگری نیست که بیش از همه در انتظار دریافت این جایزه بود و هنری فوندا، بازیگر فقید آمریکایی با 43 سال انتظار برای دریافت این جایزه رکورددار این صف انتظار است. او در حالی در سال 1982 با فیلم «کنار تالاب طلایی» این جایزه را برد که نخستین بار با فیلم «کشاورز زن می‌گیرد» در سال 1935 نامزد این جایزه شده بود.

در میان بازیگران زن کسی که بیش از همه در صف انتظار بود، هلن میرن بود که سال 2007 برای «ملکه» این جایزه را برد در حالی که نخستین‌بار برای فیلمی به کارگردانی مایکل پاول با عنوان «سن ازدواج» نامزد دریافت این جایزه شده بود.

در مجموع 7 بازیگر اسکاری بیش از 30 سال در انتظار دریافت این جایزه ماندند که پس از هنری فوندا با 43 سال انتظار شامل جف بریجز با 39 سال انتظار، هلن میرن با 38 سال انتظار، گلن کلوز با 37 سال، جرالدین پیج با 33 سال، جان وین، پل نیومن و گری اولدمن هر یک با 31 سال انتظار است.

اگر گلن کلوز امسال برنده اسکار شود، سومین بازیگر زنی خواهد بود که با سن بالای 70 سال این جایزه را دریافت می‌کند. جسیکا تَندی سال 1990 در 80 سالگی با «رانندگی برای خانم دیزی» به این موفقیت رسید و کاترین هیپبورن هم شهرت خود را در تاریخ برای دریافت سه جایزه اسکار پس از تولد 60 سالگی‌اش کسب کرده است.

تحلیل گاردین از 20 برنده اسکار که بالاترین سن را داشته‌اند نشان می‌دهد که مردان نزدیک 24 سال پس از ایفای تاثیرگذارترین نقششان این جایزه را دریافت کرده اند و بازیگران زن با فاصله کمتر و پس از 18 سال موفق به کسب جایزه شده‌اند.

در واقع میانگین سنی مردان برنده اسکار بازیگری 44 سال و میانگین سنی برندگان اسکار بهترین بازیگر زن 36 سال است. آدرین برودی با 29 سال سن تنها برنده اسکار بهترین بازیگر مرد در بازه سنی زیر 30 سال است. وی سال 2002 برای «پیانیست» این جایزه را دریافت کرد. در همین حال 32 بازیگر زن بین وقتی بین 20 تا 30 ساله بودند جایزه اسکار برده‌اند.

اما میانگین سنی برندگان اسکار نقش مکمل برای هر دو جنس زن و مرد بالاتر و برای بازیگر مرد مکمل 49 و برای زن نقش مکمل 40 سال بوده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها