کد خبر: 273299
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۵:۵۷:۰۰
| |

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هرمزگان تشریح کرد

اجرایی شدن طرح ملی سرشماری مشاغل و شاغلین اتباع خارجی

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هرمزگان با بیان اینکه طرح ملی سرشماری مشاغل و شاغلین اتباع خارجی با شاملیت اتباع افغانی و عراقی در هرمزگان اجرایی شده است، گفت: این طرح شامل اتباع مجاز و غیرمجاز می‌شود.

اجرایی شدن طرح ملی سرشماری مشاغل و شاغلین اتباع خارجی
کد خبر: 273299
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۵:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور نبی‌زاده مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هرمزگان بعد از ظهر امروز اظهار داشت: طرح ملی سرشماری مشاغل و شاغلین اتباع خارجی با شاملیت اتباع افغانی و عراقی در هرمزگان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح شامل اتباع مجاز و غیرمجاز می‌شود، افزود: کارفرما به همراه ارائه پروانه کسب در دفاتر حاضر شده و نسبت به ثبت اطلاعات کارگران خارجی خود اقدام کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هرمزگان تصریح کرد: افراد می‌توانند در شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد و قشم به دفاتر اتباع خارجی مراجعه کنند و در سایر شهرستان‌های استان نیز با مراجعه به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های مورد نظر، نسبت به ثبت اطلاعات خود مراجعه کنند.

نبی‌زاده تاکید کرد: دولت، کارفرمایی را به جهت استفاده از کارگران غیرمجاز بازخواست نمی‌کند و این طرح به ساماندهی آنها نیز کمک خواهد کرد، اما اگر در اجرای این طرح به موقع و در زمان مقرر اقدامات لازم صورت نپذیرد، با محدودیت‌های قانونی مواجه می‌شوند.

وی، زمان اجرای این طرح را از 23 بهمن تا اسفند ماه سال‌ جاری عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح کارگران بالای 15 سال را شامل می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هرمزگان با اشاره به مزایای اجرای این طرح بیان کرد: اجرای این طرح در استان منافع زیادی برای کارفرمایان و کارگران خواهد داشت که برخوداری از سابقه کار در کشور عزیزمان، بخشی از مزایای اجرای این طرح برای اتباع خارجی است.

نبی‌زاده، دسترسی به آمار دقیق‌تر اتباع خارجی شاغل در استان و همچنین وضعیت اشتغال در هر صنف را از مزیت‌های دیگر اجرای این طرح اعلام کرد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح برای کارفرمایان و کارگران هزینه زیادی را در بر نخواهد داشت و جهت ثبت در سامانه الکترونیکی، اگر کارگری دارای سابقه باشد، مبلغ 10 هزار تومان و برای کارگران فاقد سابقه مبلغ 15 هزار تومان از طریق درگاه‌های الکترونیکی دریافت می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هرمزگان تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام‌ شده، بالغ بر سه‌ هزار خانوار افغانی با تعداد هشت‌ هزار نفر در این استان حضور دارند.

منبع:‌ فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها