11 نفر از رهبران احزاب اپوزیسیون سودان آزاد شدند

مسئولان امنیتی سودان 11 تن از رهبران احزاب اپوزیسیون این کشور را آزاد کردند.

11 نفر از رهبران احزاب اپوزیسیون سودان آزاد شدند
کد خبر: 273312
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۶:۱۸:۱۵

اعتمادآنلاین| مسئولان امنیتی سودان امروز (یکشنبه) 11 تن از رهبران احزاب اپوزیسیون این کشور را که روز پنجشنبه بازداشت شده بودند، آزاد کردند.

یکی از اشخاص آزاد شده گفت: محمد مختار الخطیب، دبیر کل حزب کمونیست سودان هنوز در بازداشت به سر می‌برد و آزاد نشده است.

در همین راستا، معاویه شداد، یکی از اشخاص دیگری که توسط مقامات امنیتی سودان آزاد شده است، در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت که وی و 10 تن دیگر پس از دیدار طولانی با صلاح عبدالله، مدیر امنیتی سودان آزاد شدند و صلاح عبدالله به آنها طی این دیدار اعلام کرد که عمر البشیر خواهان گفت‌وگو بوده و اینکه تغییر از طریق صندوق‌های رأی و نه برپایی تظاهرات صورت بگیرد.

نیروهای امنیتی سودان پیشتر 25 تن از رهبران احزاب اپوزیسیون این کشور را به دلیل تلاش برای مشارکت در تظاهرات در اعتراض به اوضاع بد اقتصادی و با هدف مطالبه برای برکناری رئیس جمهور سودان بازداشت کرده بودند.

اعتراضات در خارطوم برای جهت برکناری البشیر در پاسخ به درخواست تجمع اصناف و ائتلاف‌های مخالف تشدید شده است و شاهدان عینی گزارش داده‌اند، تظاهرات همچنان در سراسر خارطوم و تعدادی از مناطق ادامه دارد و پلیس و نیروهای امنیتی به سمت معترضان گاز اشک آور شلیک می‌کنند.

شهرهای مختلف سودان جهت محکوم کردن گرانی و درخواست برای برکناری رئیس جمهور این کشور از 19 دسامبر شاهد اعتراضات است و در پی این اعتراضات؛ طبق آخرین آمار دولتی 32 تن جان باخته‌اند، این درحالی است که سازمان عفو بین الملل 11 فوریه شمار کشته شدگان این اعتراضات را 51 تن اعلام کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها