اعتمادآنلاین از مهم‌ترین اتفاق فوتبال ایران در سال ۹۷ گزارش می‌دهد

نگاهی به عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه

تیم ملی از جام جهانی حذف شد تا حسرت ایران برای صعود به مرحله بعد این رقابت‌ها به‌اندازه عمر جام جهانی شود، اما بدون شک عملکرد تیم ملی در جام جهانی قابل دفاع بود.

نگاهی به عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه
کد خبر: 273321
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۹ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حضور ایران در جام جهانی شاید مهم‌ترین اتفاق فوتبالی ایران در سال 97 بود. سال 97 پر بود از اتفاقات جالب ورزشی برای ایران، اما بدون تردید حضور تیم ملی در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان بزرگترین دستاورد شاگردان کی‌روش بود. آن‌ها با اقتدار و به‌عنوان دومین تیم پس از برزیل پرافتخار مسافر روسیه شدند.

تیم ملی که در مرحله انتخابی این رقابت‌ها با قطر، چین، ازبکستان، کره جنوبی و سوریه هم‌گروه بود توانست با 22 امتیاز، بدون باخت و به‌عنوان تیم اول راهی جام جهانی شود. کی‌روش که برای دومین دوره پیاپی با تیم ملی ایران راهی جام جهانی می‌شد این بار تلاش داشت تا بهترین نتیجه را با تیم ملی کسب کند. با قرعه‌کشی مرحله گروهی جام جهانی شرایط برای تیم ملی سخت شد. ایران در گروه B این رقابت‌ها با اسپانیا، پرتغال و مراکش هم‌گروه شد، گروهی که به گفته خیلی از کارشناسان گروه مرگ بود.

تیم ملی یک سال تا جام جهانی زمان داشت و می‌توانست با یک برنامه‌ریزی مناسب شرایطش را برای حضور در این رقابت‌ها آماده کند اما با کمبود منابع مالی عملاً این اتفاق رخ نداد تا تیم ملی تا یک ماه مانده به جام جهانی هیچ بازی تدارکاتی مناسبی نداشته باشد. هرچند شاگردان کی‌روش پیش از آغاز جام با الجزایر، ترکیه و روسیه دیدار دوستانه برگزار کردند اما این بازی‌ها نمی‌توانست بازیکنان را آماده حضور در چنین تورنمنت مهمی کند.

شروع رؤیایی تیم ملی در جام جهانی

اولین دیدار تیم ملی در جام جهانی در ورزشگاه کریستوفسکی شهر سن‌پترزبورگ برگزار شد. جایی که شاگردان کی‌روش باید به مصاف تیم ملی مراکش می‌رفتند. کی‌روش اعتقاد داشت که این دیدار مهم‌ترین و کلیدی‌ترین دیدار تیم ملی در جام جهانی خواهد بود و همین اتفاق هم افتاد. مراکش با داشتن بازیکنان بین‌المللی و سطح بالا مثل «مهدی بن عطیه» تلاش کرد تا به ایران فشار بیاورد. در ادامه بازی به تعادل کشیده شد. در لحظه‌ای که همه تماشاگران منتظر سوت پایان بازی بودند دروازه مراکش باز شد تا در آن لحظه مردم ایران خوشحال‌ترین مردم جهان باشند. ایران اولین بازی خودش در جام جهانی را برده بود و با 3 امتیاز در رده اول گروه مرگ جام جهانی ایستاده بود.

ایران-اسپانیا؛ یک لحظه بدشانسی

بازیکنان تیم ملی با روحیه بالا از برد برابر مراکش مقابل قهرمان جهان قرار گرفتند. کازان آرنا میزبان دومین بازی ایران در جام جهانی بود. ورزشگاهی که برای ما ایرانی‌ها آشنا بود. سردار آزمون سال‌ها در این ورزشگاه به میدان رفته بود و با شرایط این ورزشگاه آشنا بود. بازیکنان تیم ملی مقابل قهرمان جهان قرار گرفتند. ایران بازهم مانند بازی قبل با یک بازی منطقی تلاش کرد تا شرایط را کنترل کند، اما یک حادثه کافی بود تا اسپانیا بتواند به گل برسد. کاستا از یک توپ بادآورده استفاده کرد تا اسپانیا به گل برسد. ایران در ادامه تلاش کرد تا نتیجه را تغییر دهد اما این اتفاق رخ نداد و ایران دومین بازی‌اش در جام را واگذار کرد.

آن پنالتی معروف

آخرین دیدار ایران در جام جهانی مهم‌ترین دیدار ایران شده بود. ایران از دو بازی 3 امتیاز داشت و اسپانیا و پرتغال هم 4 امتیازی بودند. شرایط برای صعود تیم ملی به مرحله بعد جام جهانی آماده بود. شاگردان کی‌روش به ورزشگاه موردویا آشنا سارانسک رفتند تا مقابل پرتغال قرار بگیرند. همان بازی منطقی همیشگی در دستور کار شاگردان کی‌روش قرار داشت، اما ضربه زیبای کوارشما غیرقابل‌مهار بود. ایران با تمام تلاشی که داشت باید با جام خداحافظی می‌کرد. نیمه دوم شرایط برای تیم ملی سخت‌تر شد. پرتغال صاحب پنالتی شد. بیرانوند ضربه پنالتی رونالدو را مهار کرد تا امیدها برای تیم ملی باقی بماند. اواخر بازی ایران صاحب یک پنالتی شد و کریم انصاری‌فرد بازی را به‌تساوی کشاند. حالا این ایران بود که با تمام وجود روی دروازه پرتغال حمله می‌کرد و اگر کمی خوش‌شانس بود می‌توانست بازی را با پیروزی به اتمام برساند.

وداع قابل دفاع تیم ملی با جام جهانی

تیم ملی از جام جهانی حذف شد تا حسرت ایران برای صعود به مرحله بعد این رقابت‌ها به‌اندازه عمر جام جهانی شود، اما بدون شک عملکرد تیم ملی در جام جهانی قابل دفاع بود. تیمی که با بزرگان فوتبال جهان دیدار کرد و برای سربلندی ایران با تمام وجود جنگید. نحوه بازی ایران در جام جهانی تحسین خیلی از کارشناسان را برانگیخت و هواداران ایران را به آینده امیدوار کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها