کد خبر: 273329
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۰۹:۱۰:۰۰
| |

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

جلسه با احزاب اصولگرا انتخاباتی نیست/ قصد داریم با چهره‌های شاخص اصولگرا هم جلسه برگزار کنیم/ مقصود از جلسات بررسی مسائل مردم و انقلاب است/ با موتلفه و جبهه پیروان خط امام رهبری هم دیدار داشته‌ایم/ صحبتی از ائتلاف یا لیدری جامعه روحانیت مبارز برای انتخابا

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که آیا قرار است جامعه روحانیت به یک مدل ائتلافی و انتخاباتی تشکل‌های اصولگرا با لیدری خود برسد، گفت: تاکنون سخنی در این باره مطرح نشده است.

جلسه با احزاب اصولگرا انتخاباتی نیست/ قصد داریم با چهره‌های شاخص اصولگرا هم جلسه برگزار کنیم/ مقصود از جلسات بررسی مسائل مردم و انقلاب است/ با موتلفه و جبهه پیروان خط امام رهبری هم دیدار داشته‌ایم/ صحبتی از ائتلاف یا لیدری جامعه روحانیت مبارز برای انتخابا
کد خبر: 273329
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۰۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| چند وقتی است که جامعه روحانیت مبارز به عنوان یک تشکل روحانی با احزاب اصولگرا جلسه برگزار می‌کند. این خبری است که غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی این تشکل اعلام کرده و تاکید دارد که این جلسات فقط به منظور تعامل بر سر مسائل مردم و انقلاب است و جنبه انتخاباتی هم ندارد.


او البته تاکید می‌کند که این دیدارها به جز احزاب قرار است با چهره‌های شاخص این جریان هم برگزار شود. اما از طرف دیگر تاکید می‌کند که این تمایل به دلیل تغییر در جامعه روحانیت مبارز است. مشروح گفت‌وگوی « اعتمادآنلاین » با غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز را در زیر بخوانید:

*گفته می‌شود جامعه روحانیت مبارز جلساتی با برخی احزاب اصولگرا برگزار کرده است، هدف از برگزاری این جلسات چیست؟

فعلا این جلسات با احزابی بوده که خودشان متقاضی بودند تا با جامعه روحانیت دیدار داشته باشند و تبادل‌نظر کنند.

*کدام احزاب و تشکل‌ها حضور داشته‌اند؟

همین احزاب جریان اصولگرا بوده‌اند.

*جمنا هم بوده‌؟

نه با عنوان جمنا جلسه نداشته‌ایم، چون جمنا جنبه حزبی ندارد و حزب تلقی نمی‌شود. جلسات با احزاب جریان اصولگرا بوده است.

*اگر بخواهید نام ببرید احزابی مانند موتلفه و جبهه پیروان خط امام و رهبری هم جز این احزاب بوده‌اند؟

بله، اینها بوده‌اند.

*این جلسات جنبه انتخاباتی هم دارد؟

نه، به موضوعات انتخاباتی نمی‌پردازد.


*پس مقصود این جلسات چیست؟ به هر حال به نظر می‌آید که به‌دنبال ایجاد یک اتفاق نظر در جریان اصولگرا باشد؟

آنچه در حال حاضر اهمیت دارد گفت‌وگو و تعامل با هم حول مسائل انقلاب، نظام و مسائل مردم است.

*این امکان وجود دارد که جبهه پیروان خط امام و رهبری با محوریت جامعه روحانیت مبارز مدیریت انتخابات را در جریان اصولگرایی به دست بگیرد؟

من به این سوال پاسخ نمی‌دهم. چون من آنچه را اتفاق افتاده گزارش می‌کنم نه بحث احتمالات را. احتمالات کار تحلیلگران است و آزاد هستند که هر تحلیلی داشته باشند، اما من سخنگو هستم که اخبار را بدهم.

*آیا به دنبال این هستید که جامعه روحانیت به یک مدل ائتلافی و انتخاباتی تشکل‌های اصولگرا با لیدری جامعه روحانیت مبارز برسد؟

تاکنون سخنی در این باره مطرح نشده است.

*آیا دیداری با چهره‌های شاخص اصولگرایی داشته‌اید و آیا قرار است از این به بعد این کار هم در ادامه دیدار با احزاب انجام شود؟

هنوز با هیچ یک از چهره‌های شاخص دیداری نداشته‌ایم. البته قصد انجام این کار را داریم و برنامه داریم تا با چهره‌های شاخص هم جلسه داشته باشیم، آن هم به طور عمده برای ارائه تغییرات و تحولاتی که در جامعه روحانیت در سال جاری رخ داده است.

*با توجه به شرایط حساس کنونی، به نظر شما عناصر سیاسی و معتبر جناح اصولگرا چه اقداماتی را باید انجام دهند؟

این دیدارها برای مناسبات با دولتمردان نیست تا دستورکار آن اقتضا کند نسبت به مشکلاتی که الان دولت با آنها مواجه است ورود کنیم.

*منظور من خود جریان اصولگرایی؟

جریانی که در حاشیه قرار گرفته است، چه قدرتی دارد که بتواند کاری انجام دهد. این جریان از نظر قدرت در حال حاضر در حاشیه است. چه کاری از عهده او بر می‌آید که انتظار داشته باشیم بتواند به موضوعات ورود کند. وقتی قدرتی ندارد معنی هم ندارد که تکاپویی کند. حداکثر این است که اشخاص در محافل خود از شرایط اظهار نارضایتی می‌کنند و ممکن است راهکارهایی هم در نظر داشته باشند و دسترسی هم به دولت ندارند که بخواهند منتقل کنند.

*شما از قدرت نداشتن جریان اصولگرا صحبت می‌کنید. از طرف دیگر برخی می‌گویند این دولت صرفا قدرت اجرایی را به دست دارد و کار دیگری از دست آن برنمی‌آید؟

این حرف بیهوده است. مگر می‌شود بگوییم دولتی که یک هزار و چهارصد هزار میلیارد تومان بودجه کل کشور را در دست دارد قدرت و امکانات ندارد؟ این بودجه کم نیست.

*شنیده می‌شود که برخی سخن از انتخابات زودرس و ابتر ماندن دولت فعلی می‌کنند...


من صلاح نمی‌دانم که درباره این موضوعات اظهارنظر کنم. وزن کار این‌قدر نیست که آدم بخواهد حساسیت نشان دهد و موضوعی نیست که قابلیت ورود داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها